حاشیه های نشست مسوولان کمیته ملی المپیک

به گزارش ایرنا، این برنامه با استقبال پرشور خبرنگاران رسانه های مکتوب و تصویری مواجه شد.

به رغم اینکه قرار بود برنامه راس ساعت ۱۰ صبح برگزار شود اما طبق روال برنامه های ورزشی در کشورمان، این نشست با ۳۰ دقیقه تاخیر شروع شد.

پس از سخنان ابتدایی ‘محمد علی آبادی’ رییس کمیته ملی المپیک و ‘بهرام افشارزاده’ دبیرکل کمیته ملی المپیک، سوال های حاشیه ای و بعضا کنایه آمیز خبرنگاران شروع شد.

خبرنگاری از رییس کمیته ملی المپیک پرسید انتقادهای زیادی به شما به دلیل حضور در مراسم رژه بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مطرح است که علی آبادی در واکنش به این پرسش گفت: از بین کشورهای حاضر، نام ۱۸ کشور پس از قرعه کشی مشخص شد و نام ایران برای حضور رییس کمیته ملی المپیکش در رژه انتخاب شد و از اینکه توانستم با حضور در رژه به ورزشکاران کشورمان امید بدهم، خوشحالم!

خبرنگار دیگری در خصوص متولی تبیین اساسنامه فدراسیون ها و اینکه در سال ۱۳۸۱ توسط هیات وزیران، اساسنامه ای برای فدراسیون ها تصویب شد و از آن زمان انتخابات فدراسیون ها و فعالیت های آنان بر اساس همین اساسنامه انجام می شود، از رییس کمیته ملی المپیک پرسش کرد که او گفت: هیچ اساسنامه ای به تصویب کمیته بین المللی المپیک نرسیده است.

خبرنگار در ادامه پرسید بنابراین فدراسیون ها بدون اساسنامه فعالیت می کنند و به رسمیت شناخته می شوند که وی پاسخ داد: همینگونه است و ما در نظر داریم اساسنامه آنان را طبق قانون تبیین کنیم.

خبرنگار دیگری، کمیته ملی المپیک را متهم به کم کاری در مورد حضور ‘امیررضا خادم’ در انتخابات فدراسیون بین المللی کشتی کرد که مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک به این خبرنگار گفت: اینجا جای پرسش های صنفی نیست و شما از سوی موسسه نسل آفتاب که زیرنظر امیر خادم فعالیت می کند، چنین پرسش های هدفمندی را مطرح می کنید!

به رغم اینکه برخی از کارشناسان گمان می کردند مسوولان کمیته ملی المپیک در نشست امروز خود مواضع شدید و تندی علیه مسوولان وزارت ورزش و جوانان اتخاذ کنند اما آنان اظهار داشتند به دنبال ایجاد فضایی آرام برای ورزش کشور با همکاری وزارت ورزش و جوانان هستند تا مسایل بین المللی را پشت سر بگذارند.

در شرایطی که هنوز تمامی خبرنگاران، پرسش های خود را مطرح نکرده بودند اما به دلیل تعدد اصحاب رسانه ها، مسوولان برگزاری نشست از خبرنگاران خواستند هر کدام فقط یک سوال بپرسند و در این میان برخی از خبرنگاران نتوانستند سوال های خود را در نشست خبری مطرح کنند.

خبرنگاران حاضر در این نشست، بارها از ‘محمد علی آبادی’ رییس کمیته ملی المپیک در خصوص تعلیق ورزش ایران پرسش کردند که وی همواره از ارایه پاسخی روشن و مستقیم در این خصوص طفره رفت تا جایی که مسوولان برگزاری نشست از خبرنگاران خواستند سوال های مشابه نپرسند.

ورزشی. ** ۱۳۴۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۰۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.