حضرت خدیجه(س) در اوج ادب و اخلاق بودند/ ترور شخصیتی ابزار دشمنان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از مراجع تقلید گفت: حضرت خدیجه(س) در ادب و اخلاق در درجه والا بود و پیامبر اکرم(ص) هم به ایشان کمال علاقه را داشتند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعدازظهر پنجشنبه در ادامه تفسیر سوره مبارکه «یس» که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: وقتی بخواهیم مقام این زن را بشناسیم باید ادب و اخلاقش را بشناسیم.

وی افزود: هنگامی که پیامبر اکرم حضرت خدیجه(س) را عقد کردند ابوطالب یک طرف و پدر حضرت خدیجه(س) از طرفی دیگر، عقد را خواندند و حرامی را حلال کردند.

این استاد برجسته حوزه گفت: ادب این زن تا کجاست که به پیامبر خطاب کرد و گفت به خانه خودت بیا، خانه من خانه توست و من کنیز تو هستم؛ زنی که اولین ثروتمند قریش و تاجر بزرگی است.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: بنده قبل از اینکه خطبه عقد برای زوج ها بخوانم چند نصیحت می‌کنم یکی این است که به خانم‌ها می‌گویم با شوهر خود با کمال ادب سخن بگویند.

وی به روایتی در مورد احترام حضرت خدیجه نزد جبرئیل از مرحوم مجلسی اشاره کرد و افزود: هنگامی که پیامبر به معراج رفت، جبرئیل به ایشان گفت سلام من و سلام خدا را به همسرت خدیجه برسان.

به گفته این مرجع تقلید حضرت خدیجه در ادب و اخلاق در درجه والا بود و پیامبر اکرم هم به ایشان کمال علاقه را داشتند.

وی ادامه داد: پیرزنی خدمت پیامبر رفت و پیامبر(ص) به او احترام کرد و عایشه گفت چرا اینقدر احترام کردی پیامبر فرمود او با همسرم خدیجه رفت و آمد داشت. هر وقت پیامبر چیزی را هدیه می‌کردند بخشی را به برخی اشخاص می‌دادند چون آنها از دوستان حضرت خدیجه بودند.

آیت‌الله سبحانی گفت: سال‌ها در یک خانه، سه نفر خدا را عبادت می‌کردند که رسول خدا، حضرت خدیجه و امیرالمومنین(ع) بودند.

ترور شخصیت از ابزار دشمنان است

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه تفسیر سوره «یس» پرداخت و اظهار کرد: دشمنان حقیقت اول با منطق صحبت می‌کنند، بعد که دیدند منطقشان کارساز نیست منطق دیگر را به کار می برند که همان زور است.

وی ادامه داد: آنها بعد از آن که محکوم شدند دو کار دربارهٔ رسولان انجام می‌دهند؛ اول ترور شخصیت و بعد ترور خود آن شخص.

آیت‌الله سبحانی با تشریح این دو نوع ترور اظهار کرد: وقتی بخواهند شخصیت بزرگی را از بین ببرند اول شخصیت او را لگدمال می‌کنند و بعد سراغ خود شخص می‌روند و او را می‌کشند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: الان هم اگر بخواهند انسان کامل را در جامعه از بین ببرند مدت‌ها رسانه‌ها علیه او سخن می‌گویند تا افکار عمومی را آماده کنند، بعد او را در یک رهگذر ترور می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی به عکس العمل انبیای الهی در برابر این دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان اول متهم و بعد تحقیر کردند اما رسولان الهی مانند کوه ایستاده‌اند و نصیحت می‌کنند و می‌گویند که اول این بدبختی مال شماست و دوم شما از حق کنار هستید.

وی با بیان اینکه کسانی که از راه حق کنار بروند رحمت خداوند بر آنها نازل نمی‌شود اظهار کرد: اگر باران و دانه و گیاه کم شد بدانید آسمان و عالم چشم دارند و ما را می‌بینند و کسی که از در خانه خدا دور باشد آفرینش هم در مقابل او عکس العمل نشان می‌دهد.

استاد برجسته حوزه تاکید کرد: شعار انبیا این است که تبلیغ و منبر رفتن و درس و کار برای خدا باشد، خداوند متعال هم زندگی هر کس را اداره می‌کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.