حضور من در اکسپوی عکس تهران ۹۱ منطقی نیست/ عکاس نیستم

۱۹م دیماه ،

سمیرا علیخان زاده در گفت وگو با هنرآنلاین مطرح کرد:

سمیرا علیخان زاده که یکی از نقاشی هایش که براساس عکس های قدیمی شکل گرفته اند در کنارعکسی از کامران عدل گران قیمت ترین عکس اکسپو عکس تهران ۹۱ به شمار می رود ،خود را عکاسی نمی داند و می گوید من در اکسپو عکس ۹۱ شرکت نکرده ام و حضور اثری از من در این اکسپو منطقی نیست.

سمیراعلیخان زاده در گفت وگوبا هنرآنلاین دربارهٔ حضور یک عکس‎از آثارش دراکسپو عکس تهران ۹۱ گفت: من خودم را به هیچ وجه عکاس نمی‌دانم و از این رو من هیچ عکسی به اکسپو عکس تهران ۹۱ ارسال نکرده‌ام و فکرمی‌کنم این اثر من از سوی یک مجموعه‌دار به این اکسپو راه پیدا کرده است.

وی افزود: من معمولا عکس‌های قدیمی را از آلبوم‌های خانوادگی انتخاب می‌کنم و بعد از انجام تغییرات لازم با فتوشاپ و ترمیم و حذف یا جابه جایی فیگورها این عکس‌ها را بر روی پنل‌های چوبی به صورت دیجیتال چاپ می‌کنم. رنگ آمیزی با آکرلیک پس ازاین مرحله انجام می گردد. به طورخلاصه این روند شکل گیری آثارم است، ازاین رو به هیچ وجه من را نمی‌توان عکاس دانست.

علیخان زاده که نقاشی‌هایش در حراجی بونامز بارها به فروش رفته است ادامه داد: حتی در مقطعی نیز از عکس به صورت مستقیم وبه صورت کلاژ استفاده می‌کردم، اما هیچ یک از این عکس‌ها را خودم نگرفتم و بخشی از عکس‌ها مربوط به آلبوم‌های خانوادگی اشخاص مختلف است، بخشی ازعکس‌های کلاژ نیز را از نشریات بریده‌ام و در کارهایم استفاده کرده‌ام.

این نقاش ادامه داد: با این تفاسیر اصلا حضور یک اثرم را در اکسپو عکس تهران ۹۱ منطقی نمی‎دانم و به نظرم اگر چنین فرصتی فراهم می‎شود که یک اکسپو عکس برپا شود، با توجه به تعدد عکاسان حرفه‎ای و جوان ؛ بهتر است امکانات این اکسپو ها در اختیار یک عکاس قرار گیرد، نه من که نه عکاسی می‎کنم و نه اثرم عکس است.
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.