حضور هیئت ایرانی در پاکستان برای مذاکره تبادل غذا

حضور هیئت ایرانی در پاکستان برای مذاکره تبادل غذا

پیشنهادی که اتاق بازرگانی در اسفند سال ۸۹ در محضر مقام معظم رهبری درباره تأمین برخی نیازهای غذایی از کشورهای همسایه، مطرح کرد، مورد توجه و پیگیری همه مسئولان نظام قرار گرفت.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره طرح تبادل غذا و نفت با پاکستان گفت: در اسفند سال ۱۳۸۹ اتاق بازرگانی گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری درباره امنیت غذایی ارائه کرد که مورد توجه مجلس و موسلان دولرتی نیز قرار گرفت.

محمدحسین کرمی‌پور افزود: در این گزارش، طرحی درباره تأمین برخی نیازهای غذایی از همسایگان بود که در این راستا نیز دولت اخیراً توجه ویژه‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اتاق با اعزام هیئت‌هایی به کشورهای همسایه و مجاور سعی دارد تا زمنیه نقل و انتقال مواد غذایی را در این شبکه فراهم کند.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی با اشاره به سیاست خاص حمل و نقل امن در شرایط تحریم ادامه داد: با توسعه این شبکه حمل و نقل شرایط بهتری برای وورد مواد غذایی از کشورهای همسایه و مجاور نسبت به واردات از حوزه خلیج فارس، ایجاد خواهد شد.

کریمی‌پور یکی از این کشورها را پاکستان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیئتی از اتاق بازرگانی تهران در پاکستان برای بحث و بررسی گشترش روابط تجاری حضور درد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً تعامل‌های خوبی با هندی‌ها انجام شده است و بخش خصوصی در حال گسترش روابط با قزاقستان و ترکیه نیز است.

کریمی‌پور با اشاره به تحریم‌های اخیر تأکید کرد: در شرایط تحریم تأمین زنجیره حمل و نقل امن از مهمترین اهداف و سیاست‌ها است.

وی همچنین از حضور رئیس کمیسیون کشاورزی استان تهران به نمایندگی از اتاق به همراه هیئت اعزامی به پاکستان خبر داد و اظهار داشت: پاکستان در حوزه غذا از موقعیت خوبی بر خوردار است اما با توسعه این‌گونه روابط و باز کردن روابط تجاری باید قرنطینه و سلامت مواد غذایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایانا درباره دستاوردهای اجلاس سران برای بخش خصوصی گفت: اکثر مذاکرات بخش خصوصی با نمایندگان اجلاس به‌صورت شخصی و انفرادی بود.

کریمی‌پور با اشاره به اینکه این اجلاس با وجود دستاوردهای خوبی که در سایر حوزه‌ها داشت، افزود: مذاکرات حاشیه این اجلاس دستاوردی برای صنعت غذا و کشاورزی در بخش خصوصی نداشت زیرا این‌گونه مذاکرات باید از پیش مهندسی شده باشد.

وی همچنین اکثر حاضران در ایران را نمایندگان سیاسی دانست که اشرافی به مسائل کشاورزی نداشتند./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910625-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.