حضور چهره‌های سیاسی در میان کاندیداهای شورای شهر حقوق شهروندی را مخدوش نمی‌کند

۰۷اردیبهشت،

یک حقوقدان گفت: از آنجایی که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از تشکل‌های مختلف در انتخابات شرکت کنند از این رو وجود اشخاص سیاسی در بین کاندیداهای شورای شهر نمی‌تواند سبب مخدوش شدن حقوق شهروندی شود.

“محمد رسولی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ لطمه‌زدن سیاسی شدن انتخابات شوراهای شهر به حقوق شهروندی اظهار داشت: همه کسانی که از وجهه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردارند، می‌توانند برای حضور در انتخابات شورای شهر کاندیدا شوند و اگر اشخاص شاخص سیاسی، فراوانی بیشتری نسبت به اشخاص سایر حوزه‌ها بیشتر باشد مانعی برای برگزاری انتخابات شورای شهر بوجود نمی‌آورد.

این حقوقدان ادامه داد: از آنجایی که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از تشکل‌های مختلف در انتخابات شرکت کنند از این رو وجود اشخاص سیاسی در بین کاندیداهای انتخاباتی نمی‌تواند سبب مخدوش شدن حقوق شهروندی شود.

وی گفت:‌ اینکه بگوییم تحقق حقوق شهروندی از سوی منتخب دارای وجهه سیاسی امکان‌پذیر نیست نادرست است چرا که در قانون اساسی همه مسئولند و اعضای شورای شهر نیز براساس وظایف قانونی خود باید عمل کنند.

“رسولی” تصریح کرد:‌ همچنین اگر در میان اعضای شورای شهر هر کس از هر جریانی (سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی) وظایف قانونی خود را انجام ندهند مرتکب متخلف شده‌اند و تخلف آنها از سوی نهادهای ذیربط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، از این رو نمی‌توان نادیده گرفتن حقوق شهروندی را به سیاسی شدن اعضای آن نسبت داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.