هدف اجلاس مکه بازسازی چهره مخدوش آل‌سعود در میان کشورهای اسلامی

کلانتری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: نشست همبستگی کشورهای اسلامی به منظور بازسازی اعمال زشت و چهره مخدوش آل‌سعود در بین کشورهای اسلامی منطقه صورت می‌گیرد.

ابراهیم کلانتری عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره اهداف سعودی در برگزاری اجلاس اضطراری کشورهای اسلامی در مکه در آستانه برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهار داشت: متاسفانه عربستان سعودی طی یک سال و نیم گذشته نقش بسیار منفی در مسائل کشورهای اسلامی نظیر یمن، مصر، عراق و سوریه بازی کرده است.

وی تصریح کرد: حاکمان سعودی به شدت در بین ملت‌های مسلمان چهره منفوری پیدا کرده‌اند، بنابراین یکی از علت‌های برگزاری این نشست در ماه مبارک رمضان در مکه مکرمه بازسازی این چهره مخدوش در بین مسلمانان است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران با تاکید بر این مسئله که دولت عربستان در مسئله سوریه و مقاومت، به عنوان میانجی و دوست حاضر نشد، تصریح کرد: عربستان به عنوان یک کشور اسلامی همواره در جبهه دشمنان ضد اسلام بازی کرده است. لذا برای اینکه بتواند نقش خائنانه خود را در اذهان عمومی مخدوش کند، نیازمند یک جلب توجه از سوی جهان اسلام است.

کلانتری با بیان اینکه نشست اضطراری همبستگی کشورهای اسلامی برای بازسازی اعمال زشت و چهره مخدوش آل‌سعود و ادامه اهداف ضد اسلامی، سران سعودی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:  اجلاس مکه ممکن است برای اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران حاشیه هایی به وجود آورد؛ چرا که این نشست در بین بیش از صد کشور جهان برگزار می‌شود، لذا جمهوری اسلامی با قوت در این اجلاس ظاهر شده و تلاش می‌کند که این اجلاس در تراز جهانی و در حد ویژه خود برگزار شود.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.