نشست سالانه مدیران رسانه‌های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار می‌شود

یکشنبه ۱۵ مرداد – ۰۶:۱۹:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کمیته علمی و تولید محتوای شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد، از برگزاری نشست سالانه مدیران رسانه‌های رسمی کشورهای عضو جنبش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی اکبر رضایی با اعلام این خبر گفت: اهداف اصلی و رویکردهای رسانه‌ای شانزدهمین اجلاس بین المللی سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را می‌توان در پنج رویکرد روابط بین الملل، سیاسی و مسائل جهانی، رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگ، جامعه و تمدن، تشکل‌های مردم نهاد و سازمان‌های بین المللی و در ‌‌نهایت رسانه و ارتباطات جمعی طبقه بندی کرد.
وی ادامه داد: تشویق روابط دوستانه و همکاری میان کشورهای در حال توسعه، تأکید بر ارتقای روابط میان ملت‌ها و ضرورت توجه به تشویق، احترام، برخورداری و حفاظت از حقوق بشر بر مبنای اصول جهان شمولی، از جمله رویکردهای روابط بین الملل، سیاسی و مسائل جهانی است.
رضایی افزود: تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مدیریت مشترک جهانی به منظور برقراری صلح پایدار، تأکید بر نقش جنبش عدم تعهد در بازسازی و بهبود ساختار اقتصادی جهان و خودکفائی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد؛ تأکید بر آثار همکاری‌ها و سرمایه گذاری مشترک میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، از جمله رویکردهای توسعه اقتصادی است.
رئیس کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد تمرکز به اقدامات تخریبی برخی قدرت‌ها و محافل بین المللی در زمینه میراث مادی و معنوی و فرهنگی برخی از کشورهای در حال توسعه، و ایجاد همگرایی میان این کشور‌ها برای مقابله با سیاست‌های مداخله جویانه و نقش تحولات خاورمیانه و جایگاه جنبش عدم تعهد در شکل گیری نظام نوین از طریق تقویت روحیه خودباوری در میان ملل عضو جنبش را از جمله رویکردهای فرهنگی، جامعه و تمدن عنوان کرد.
رضایی در ادامه با اشاره به پیشنهادهایی که پس از برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد مطرح شد گفت: برگزاری نشست سالانه مدیران رسانه‌های رسمی کشورهای عضو جنبش به منظور تبیین و تدوین سیاست‌های سالانه دفتر همکاری‌های رسانه‌ای بر اساس مصوبات پیشنهادی اجلاس و تشکیل جلسه کار‌شناسی برای ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای اجلاس از جمله اقدامات و پیشنهاد‌ها برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد است.
شایان ذکر است نخستین کنفرانس علمی بین المللی جنبش عدم تعهد در تاریخ ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری و برای نخستین بار با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و به همت معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و مرکز پژوهش، سنجش و اسناد ریاست جمهوری برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۵۱۸۱۹۵۱۱۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.