اجلاس نم در تهران فرصت مناسب برای نشان دادن توانمندی های کشورمان بود

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران نشانگر توانمندی های ۳۳ ساله کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، با اشاره به برگزاری اجلاس نم در تهران اظهار داشت: برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران نشانگر اقتدار و توانمندی های ۳۳ ساله کشورمان بوده است.

وی تصریح کرد: با یک ارزیابی کلی از وضعیت سازمان ملل و شورای امنیت و قواعد مربوط به آن می توان دریافت که هیچ‌‌ یک از آنها قابل قبول نبوده اند و باید سعی شود در چهارچوب جنبش عدم تعهد از برخی انحصار گرایی ها جلوگیری شود.

کوهکن با بیان اینکه جنبش عدم تعهد می تواند جایگزینی مناسبی برای سازمان ملل باشد و کشورهای مستقل در آن گردهم آیند، افزود: با توجه به فلسفه ایجاد جنبش عدم تعهد در عدم وابستگی به  هیچ قدرت جهانی جنبش غیر متعهدها می تواند جایگزین مناسبی برای حضور کشورهای مستقل در سازبمان ملل باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه کم ترین نتیجه اجلاس غیر متعهدها در تهران برای کشورمان خروج از انزوا بوده است، خاطر نشان کرد: با جو سازی ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان تحت تاثیر رسانه های وابسته به غرب، برگزاری اجلاس تهران باورهایی که غرب در میان جهانیان ایجاد کرده بود فرو ریخت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.