نخستین اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی در کیش برگزار می شود

هم زمان با نمایشگاه محصولات، خدمات و توانمندی های صادراتی کشور

نخستین اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی با شعار عزم ملی ایرانیان برای صادرات از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در کیش برگزار می شود.

اکبر مرادی ترکمانی دبیر جشنواره و نمایشگاه محصولات توانمندی های صادراتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: حمایت از تولیدکنندگان با تولید محصولات صادرات محور و نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نشان دهنده عزم ملی کشور در جهت رسیدن به قله های رفیع افتخار و سیاست های اصلی نظام مقدس در توسعه تجارت خارجی کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به امر مهم و نیاز به ایجاد فرهنگ و شاخص های تجارت خارجی و صادرات همچنین معرفی صادرکنندگان به عنوان قهرمان ملی و ایجاد بستر حمایت از آنها در سنگر تولید و عرضه مناسب در بازارهای جهانی می تواند گامی موثر و هدفمند در راستای تحقق اهداف صادرات کشور و بی نیازی از صادرات نفت باشد.

مرادی آسیب شناسی و بهینه سازی امور بین الملل صادرکنندگان، بازرگانان و دستگاه های اجرایی حوزه تجارت خارجی و شبکه پشتیبانی تجارت در راستای دیپلماسی عمومی و تجارت خارجی، تشکیل دبیرخانه شورای تبلیغات، اطلاع رسانی و بازاریابی تجارت خارجی کشور و گردهمایی پیش بینی چالش ها و فرصت های صادرات غیر نفتی در سال های آینده، همایش بهره وری در حوزه تولیدات صادراتی کشور و ارزیابی عملکرد صادرات غیر نفتی با هدف کم کردن هزینه تولید و ایجاد توان رقابت با محصولات مشابه خارجی و ایجاد شاخص های استاندارد بهره وری(براساس سال تولید ملی، برنامه پنجم توسعه کشور و ارتقای سهم بهره وری در رشد اقتصادی به یک سوم تولید ملی تا پایان برنامه) را از برنامه های اجرایی این جشنواره و همایش یاد کرد.

دبیر جشنواره اظهار داشت: ایجاد دبیرخانه دائمی، خانه تجارت خارجی و شورای اطلاع رسانی بازاریابی و تبلیغات صادرات کشور که می تواند با استفاده از پتانسیل ها و تجربیات اعضا به تدوین استراتژی اطلاع رسانی و تبلیغاتی مناسب و ایجاد بانک اطلاعاتی کاربردی منجر خواهد بود.

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه محصولات، خدمات و توانمندی های صادراتی کشور از ۱۱ الی ۱۴ مهرماه سال جاری در کیش برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای حضور در این اجلاس و نمایشگاه جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iaco.ir مراجعه نمایند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.