کاندیداتوری چهره‌های سیاسی در شوراهای شهر نقض حقوق شهروندی نیست

۳۱فروردین۱۳،

یک حقوقدان گفت: ورود اشخاص بی تجربه به شوراهای شهر نقض حقوق شهروندی است و تا زمانی که چنین اشخاصی در این شوراها حضور داشته باشند قطعا توسعه و پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد.

“یداله عسگری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاندیداتوری برخی چهره‌های سیاسی در انتخابات شوراهای شهر و روستا، اظهار داشت: چهره‌های سیاسی برای مردم شناخته شده می باشند و نمی‌شود صرف این که سیاسی می باشند آنها را از کاندیداتوری برای شوراه منع کرد.
این حقوقدان افزود: مطابق قانون همه چهره‌های شاخص می‌توانند در انتخابات شوراها ثبت نام کنند و قانون منعی در این زمینه قرار نداده است.

وی با بیان این که تجربه شوراهای شهر و روستا در کشورمان بسیار جوان است، اظهارداشت: شوراهای شهر نقش کلیدی در اداره شهرها و آبادانی کشور دارند بنابراین حضور اشخاص شاخص و با تجربه در این شوراها ضروری است.

عسگری تاکید کرد: ورود اشخاص بی تجربه به شوراهای شهر نقض حقوق شهروندی است و تا زمانی که چنین اشخاصی در این شوراها حضور داشته باشند قطعا توسعه و پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا بازوی توانمند دولت برای اداره امور شهرها و روستاهای کشور محسوب می‌شوند و  باید اشخاص خوش فکر و شاخص به این عرصه ورود پیدا کنند.

گفتنی است؛ چندی پیش “احمد صادقی” دبیر تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: در شوراهای شهر و روستا عمده بحث و موضوعات مربوط به عرصه اجتماعی مطرح است و حضور اشخاص سیاسی در این شوراها نقض حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.