مردم بحرین طالب حقوق شهروندی

معاون اول خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه :

جام جم آنلاین: معاون اول خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه در گفت و گو با برنامه ۴۵دقیقه اعتراض مردم بحرین را مبتنی بر حفظ حقوق شهروندی دانست.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین، بدنبال تحولات اخیر در بحرین و سرکوب خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور، محمد علی بک (معاون اول خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه) در گفت و گو با برنامه ۴۵دقیقه به بررسی این موضوع پرداخت.

وی گفت: «علت اصلی افزایش موج اعتراضات را می‌توان در دو قالب بررسی کرد که یکی موضوع مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در بحرین بود و در این مدت دولت بحرین برای نشان دادن وضع مناسب کشور، به برگزاری این مسابقات اصرار داشت و از طرفی نزدیک به دو ماه یکی از فعالان سیاسی این کشور بنام الخواجه برای اعتراض به اقدامات دولت بحرین و خشونت در زندان‌های این کشور اعتصاب غذا کرده است.»

علی بک ادامه داد: متاسفانه دولت بحرین برای سرکوب این اعتراضات دست به اقدامات خشونت آمیزی زده است که در طول یک هفته گذشته حدود سه الی چهار نفر از مردم بحرین به علت این اقدامات خشونت آمیز کشته شدند و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این گونه اقدات موضع گیری و تاکید کرد که این خشونت‌ها نمی‌تواند حلال مشکلات فعلی بحرین باشد و دولت بحرین باید به مطالبات مردم توجه جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت بحرین می‌بایست یکسری اقدامات اعتماد ساز در قبال مردم انجام دهد تا بتواند پاسخ گوی مطالبات آن‌ها باشد.

“مردم بحرین نیز بر حفظ حقوق شهروندی خود تاکید دارند و از جمله اقدامات اعتماد ساز دولت بحرین، آزاد سازی زندانیان سیاسی و درخواست ترک نیروهای خارجی حاضر در بحرین خواهد بود. بعد از این اقدامات زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مخالفین با دولت بدون پیش شرط وارد گفت و گویی جدی شوند.”


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.