“خصوصی سازی” نباید متوقف شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط خوبی برای خصوصی سازی در بازار سرمایه وجود دارد، ‌گفت: دولت نباید روند خصوصی سازی متوقف کند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، موسی الرضا ثروتی گفت: بخشی از منابع درامدی خزانه دولت از محل خصوصی سازی است و این ادعا که “خزانه خالی است” هیچ معنی و مفهومی ندارد.

وی افزود: یکی از شعارهای دولت یازدهم توسعه خصوصی سازی بوده است و اگر به روندهای قبل خصوصی سازی و واگذاری ها به گروه های موسوم به شبه دولتی ها اعتراضی دارند می توانند اصلاح کنند نه اینکه این روند متوقف شود.

وی تأکید کرد: بخشی از اعضای دولت تفکر چند دهه پیش را دارند و نمی خواهند خصوصی سازی صورت گیرد.

وی افزود: امیدواریم دولت تلاش های جدی کند و نباید منابع ناشی از خصوصی سازی حذف شود و بورس هم در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

ثروتی گفت: متأسفانه قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به طور کامل اجرایی نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش از منابع درآمدی قانون بودجه سال جاری از محل واگذاری هاست اما از زمانی که دولت مشغول کار شد شاهدیم که حتی ان خصوصی سازی هایی هم شده بود، لغو می شود.

ثروتی گفت: خزانه خالی معنی ندارد و درآمدها باید طبق پیش بینی های بودجه سال جاری و با تلاش دولت تحصیل شود و هزینه ها طبق درآمدهای قانون بودجه سال جاری (فروش نفت، واگذاری ها، فروش اوراق مشارکت و مالیات ها و …) باشد اما دولت بخشی از ان تعصیص کرده است.

وی تاکید کرد: ریشه این مسئله در اندیشه و سلیقه وزرایی است که تفکر ۲۰ تا ۳۰ سال قبل را دارند و برای نمونه واگذاری پتروشیمی ستاره خلیج فارس در بودجه سال جاری به ارزش ۳۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

ثروتی گفت: این ها در اصلاحیه بودجه تلاش کردند به ۵ هزار میلیارد تومان بسنده کنند که مجلس هم موافقت نکرد.

وی افزود: اگر دولت به روند خصوصی سازی ها اعتراضی دارد می تواند در بورس به مردم بفروشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.