دانشجو: فعالان فتنه در دانشگاهها جایی ندارند

‘کامران دانشجو ‘روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود با طرح نقدهای غیر منصفانه برخی افراد افزود : دانشگاه های ایران اسلامی شاخصه عمر ۳۴ ساله جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: افراد گمراهی که پس از فتنه سال ۸۸ و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری بر مسیر کج خود اصرار دارند، جائی در دانشگاه ندارند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه و ملت به ما این اجازه را نمی دهد و ما هم به مردم خیانت نمی کنیم.

وی با تحلیل گزارش رییس دانشگاه صنعتی شاهرود و دیگر شاخصه های پیشرفت علمی در بخش آموزش عالی اضافه کرد: این پیشرفت و دستاوردها دلیل محکمی بر موفقیت دولت نهم و دهم است و برآیند کار دولت باید دادن اعتماد به مردم و امید به آینده باشد.

دانشجو با مقایسه دستاوردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان سمنان خاطر نشان کرد: در سال ۸۴ تعداد دانشجویان ۵۵ هزار نفر، دانشجویان کارشناسی ارشد یک هزار و ۴۳۱ نفر، دانشجویان مقطع دکتری یک هزار و ۱۰۰ نفر بود که این ارقام به ترتیب در حال حاضر به ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی کارشناسی، ۱۰ هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و سه هزار دانشجوی مقطع دکتری رسیده است.

وی به مقایسه فرآیند هفت ساله در سطح کشور پرداخت و گفت: در سال ۸۴ تعداد کل دانشجویان بیش از دو میلیون نفر بود و در حال حاضر چهار میلیون و دویست هزار نفر تحصیل می کنند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی، یک هزار و ۴۰ رشته مکان ارشد، ۷۹۳ رشته محل دکترا وجود دارد در حالی که در سال ۸۴ تعداد دانشیاران و اساتید چهار هزار و ۳۰۰ نفر بودند که این تعداد به هشت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این آمارها نشان می دهد دولت در این عرصه موفق بوده است و نباید به مسایل حاشیه ای پرداخته شود.

وی تاکید کرد: برآیند کارها باید در مسیر ایجاد اعتماد مردم و با نگاه امید به آینده باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان جزء بهترین اقشار جامعه هستند وآنها چیزی کم ندارند چرا که در غیراین صورت این همه رشد و پیشرفت نداشتیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه محلی برای پشتوانه نظام و دولت است و باید در جهت جاری و ساری شدن احکام الهی حرکت کند.

پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود امروز توسط وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری به مساحت ۱۵۰ هکتار با بیش از ۴۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع شامل فضای آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی خوابگاهی و تاسیسات زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۳۳۷میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال افتتاح شد.

دانشجو در این مراسم از تغییر نام دانشکده فناوری‌های هسته‌ای دانشگاه صنعتی شاهرود به نام شهید’ مصطفی احمدی‌روشن’ خبر داد.ک/۲

۱۴۹۶/۷۲۶۵/۵۹۹/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.