دانشگاه علوم پزشکی بستر مناسبی برای گسترش شبکه های مجازی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سومین سمپوزیوم بیمارستان های الکترونیک و تله مدیسین با محوریت هوش بیمارستانی امروز ۲۴ آبان با حضور دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین سمپوزیوم بیمارستان های الکترونیک و تله مدیسین گفت: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می داند در گسترش سامانه های مجازی تلاش بسیاری انجام می دهد.

وی اذعان داشت: یکی از بزرگترین شبکه های سازمان مجازی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که همه فرآیندهای اداری در این سازمان انجام می گردد که ۲۵ هزار کاربر از آن استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: کلیه بیمارستان های وابسته iبه دانشگاه علوم پزشکی که ۲۶ بیمارستان است و بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و ۱۵ دانشکده iبه این سازمان مجازی متصل می باشند.

وی افزود: خوشبختانه چند سالی است که بحث کاغذ در مجموعه دانشگاه برای مکاتبات متداول حذف شده و از طریق سامانه مجازی صورت میگیرد و در حدود ۱۰ میلیون فایل در مجموعه دانشگاه راند می گردد که در ۲۴ ساعت حدودا ۱۲ هزار حکم پرسنلی در دانشگاه صادر می گردد.

لاریجانی عنوان کرد: در زمینه زیر ساخت های تله مدیسین و بیمارستان های الکترونیک iبه شبکه ملی سلامت شمس متصل هستیم و سامانه مدیریت آنلاین تخت های بیمارستانی قابل دسترسی است و بسیاری از بیمارستان ها برای این منظور تجهیز شده اند.

وی ادامه داد: اتوماسین روابط اساتید و دانشجویان از طریق سامانه مجازی صورت میگیرد و همه ارزشیابی اساتید در سیستم شعاع iبه صورت الکترونیک انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: دانشکده مجازی نیز در حال آماده شدن است که در کل کشور راه اندازی شود و رشته های تخصصی تازه از طریق این دانشگاه ارائه می گردد.

وی یاد آور شد: سامانه مجازی تحت عنوان راند مجازی راه اندازی شده که برای پزشکان مفید است و پزشکان می توانند کیس مشکل را در این سامانه ارائه دهند و از نظرات همکاران خود iبهره مند شوند.

لاریجانی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تقریبا ثبت نام iبه صورت آنلاین است بیان کرد که در زمینه پژوهش ۵۲ نشریه علمی چاپ شده و کتابخانه مجازی دانشگاه از بزرگترین کتابخانه های علمی دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: ثبت اختراعات iبه طور جدی iبه سمت الکترونیکی شدن می رود و مجوز مرکز رشد فناوری اطلاعات گرفته شده است، همچنین سامانه مدیریت اطلاعات دارد و نیز iبه صورت الکترونیکی فعالیت می کند.

وی افزود: سامانه پرونده الکترونیک تحت عنوان سپاس نیز راه اندازی شده که ۱۱۰ بیمارستان iبه آن متصل می باشند و بیش از ۳۵۰ پروند الکترونیک در حوزه دانشگاه در آن قابل دسترس می باشند و اطلاعات بسیاری از پرونده ها در آن قابل جستجو می باشد.

لاریجانی در پایان با اشاره iبه این که دانشگاه علوم با این بستر وسیع می تواند قطب دانش کشور باشد خاطر نشان کرد: امیدواریم با این زیرساخت ها مراکز مختلف از طریق این شبکه ها با یکدیگر تعامل داشته و بحث فناوری ها توسعه پیدا کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.