دبیر کل جماعت علمای سودان: ایران الگوی پیشرفت و ترقی کشورهای اسلامی است

صالح که برای شرکت در یک نشست علمی به مسکو سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو خاطرنشان کرد: ایران با وجود موانع و مشکلاتی که از طرف غرب بر آن تحمیل می شود، به سرعت مسیر توسعه را طی می کند.

دبیر کل جماعت علمای سودان با اشاره به خاطرات و مشاهدات خود از سفرهایش به ایران اسلامی گفت: در ایران شاهد بودم دولت و ملت با همدلی و تلاش وصف ناپذیری به سازندگی ارکان کشور و توسعه اقتصاد آن مشغول هستند.

وی افزود: چنین حرکتی را در هیچ کشور دیگری ندیده ام و ایران نمونه یک کشور در حال توسعه و دمکراتیک اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: تمام قوانین ایران با قوانین و شریعت اسلام مطابقت می کند و مردم در این شرایط تمام فرائض اسلامی را انجام می دهند و این روند نظر هر مسافر را به خود جلب می کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مکان نخست تولید علم و دانش و پیشرفت های تکنولوژیکی در منطقه خاورمیانه قرار دارند و کتابخانه ها از مکان های پرتردد در این کشور به شمار می رود و این امر نشانگر توجه کشور ایران به تحصیل علم است که در دین اسلام بر آن تاکید خاص شده است.

دبیر کل جماعت علمای سودان خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر کشورهای اسلامی که ادعای توسعه بر اساس مبانی اسلام را دارند، در این مسیر قصور می ورزند اما ایران قوانین اسلامی را اجرا و به جهان این واقعیت را که دین اسلام قادر به حکومت و اداره کشور است، اثبات می کند.

وی گفت: اطمینان دارم در سال های آینده، ایران دروازه های جدید علم و دانش را خواهد گشود و ما شاهد سفر نخستین فضانورد اسلامی از این کشور خواهیم بود.

صالح افزود: ایران موفقیت های خود چه در عرصه تکنولوژیکی یا اقتصادی و سیاسی را مدیون مجاهدت های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به رهبری وی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت انقلاب در ایران بالنده است و با توجه به حمایت ده ها میلیونی مردم ایران از این حرکت، سرعت آن در آینده بسیار بالا خواهد بود.

دبیر کل جماعت علمای سودان گفت: علت دشمنی غرب و آمریکا با ایران همین واقعیت است و آنها نمی خواهند کشورهای اسلامی از ایران الگو بگیرند و به همین دلیل در اینده شاهد ادامه فشارهای غربی بر ایران خواهیم بود.

اندیشمند سودانی از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا با نقشه های غرب علیه ایران همراهی نکنند، زیرا چنین سیاستی بر خلاف خواسته های ملت های اسلامی است و مجریان آن عاقبتی جز مبارک و قذافی نخواهند داشت.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.