درآمد طراحی لباس در شهرستان بسیار ناچیز است

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

ژیلا شریعتمدار، طراح برگزیده نمایشگاه‌ مد و لباس در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

طراح لباس ساکن استان آذربایجان شرقی معتقد است؛ بنیاد ملی مد و لباس باید انگیزه‌ای به طراحان لباس بدهد تا در سال‌های آینده جشنواره‌های مد و لباس با شکوه‌تر از امروز برگزار شوند.

ژیلا شریعتمدار، طراح لباس باسابقه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار  هنرآنلاین دربارهٔ سطح کیفی جشنواره‌های مد و لباس گفت: به طور کلی سطح کیفی کار طراحان لباس خوب بود اما مسئولان و برگزارکنندگان این جشنواره‌ها باید بیشتر از طراحان لباس و دوخت حمایت کنند.‌

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های نظیر مد و لباس فجر و آبان برای طراحان لباسی که ساکن تهران نیستند یک اتفاق خوب محسوب می‌شود که شرکت در این نمایشگاه‌ها در روند کار و کسب درآمد موثر خواهد بود.

این هنرمند جوان افزود: مسئولان و همچنین بنیاد ملی مد و لباس باید از آثارهای خلق شده توسط طراحان لباس جوان بیشتر استقبال کند، همچنین طراحان باسابقه را راضی نگه دارند و به آنها دلگرمی بدهند تا بهتر به فعالیت‌های خود در این زمینه ادامه بدهند.

شریعتمدار با بیان اینکه درآمد این حرفه در شهرستان ناچیز است، گفت: متاسفانه در شهرستان‌ها طراحی لباس به خوبی برای اشخاص جامعه معرفی نشده است.

وی همچنین اضافه کرد: در این زمینه فقط در تهران نمایشگاه‌های متعدد و بسیار خوبی برای بهبود و فرهنگی‌سازی در عرصه پوشاک برپا می‌شود.

این طراح لباس پیشکسوت کشورمان خاطر نشان کرد: بنیاد ملی مد و لباس باید انگیزه بیشتری به طراحان لباس بدهد تا با حضورشان در سال‌های آینده جشنواره‌های مد و لباس را با شکوه تر برگزار کنند.

شریعتمدار در پایان تصریح کرد: روابط بین طراحان لباس و تولیدکنندگان پوشاک باید هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/۶۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.