دراماتورژی در اصل نسخه تعزیه در عین وفاداری به اصل داستان

۱۱اردیبهشت،

کارگردان نمایش ˝بوی خون بی قرار در باد گذشت˝ گفت: این نمایش برگرفته از نسخه قدیمی و معروف تعزیه حضرت عباس(ع) است که از نظر محتوا وفاداری خود را به اصل داستان این تعزیه حفظ کرده است.

محسن رنجبر در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: برای اجرای این اثر یک دراماتورژی در اصل نسخه تعزیه انجام شده است و کمی در اشعار آن دخل و تصرف داشته‌ایم تا داستان خلاصه‌تر از اصل نسخه تعزیه پیش رفته و زمانی که برای اجرای صحنه‌ای آن از ابتدا در نظر گرفته شده است را تأمین کند.

رنجبر ادامه داد: البته مجموعه‌ای از داستان‌های فرعی که بتواند به درام کمک کند نیز برپایه منابع معتبر تاریخی به روایت این نمایش اضافه شده است.

این کارگردان تئاتر افزود: با این وجود اجرای این نمایش سعی دارد از بسیاری از چارچوب‌ها و قواعد دست و پا گیر نمایش تعزیه فاصله بگیرد و در اصل اجرای مدرنی از تعزیه را در معرض دید مخاطب قرار دهد.

یادآور می‌شود، نمایش “بوی خون بی‌قرار در باد گذشت” به نویسندگی و کارگردانی محسن رنجبر که اجرای خود را از ۲۰ فروردین به مناسبت ایام فاطمیه در خانه نمایش آغاز کرده است هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.