در گفت وگو با یک قطعه ساز مطرح شد: موضوع پلت فرم قطعه سازان خوشایند خودروسازان نیست

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در گفت وگو با یک قطعه ساز مطرح شد: موضوع پلت فرم قطعه سازان خوشایند خودروسازان نیست

در گفت وگو با یک قطعه ساز مطرح شد:
موضوع پلت فرم قطعه سازان خوشایند خودروسازان نیست

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه‌سازان در خصوص موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرح تولید پلت‌فرم قطعه‌سازان بیان کرد: اجرای این طرح و تولید خودرو توسط قطعه‌سازان قیمت خودرو را کاهش خواهد داد.

علی اکبر جوانروح در گفت وگو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: هم اکنون قطعه‌سازان با مشکلات فراوانی از جمله بهره بانکی ۲۵درصد و عدم وصول مطالبات توسط خودروسازان مواجه هستند در حالی که طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو به سرمایه‌ بالایی نیاز دارد.
وی در پاسخ به این سوال که واکنش خودروسازان به طراحی پلت‌فرم و تولید خودرو توسط قطعه‌سازان چه خواهد بود؟ گفت: قطعا این موضوع برای خودروسازان ناخوشایند خواهد بود چرا که تا کنون با تولید وعرضه خودروهای خود باعث به وجود آمدن بازار انحصاری و دو قطبی در صنعت خودرو شده‌اند.
جوانروح در ادامه تصریح کرد:‌ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت خودرو انحصار به وجود آمده توسط خودروسازان از بین خواهد رفت و رونق به بازار خودرو بازمی‌گردد.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اساسی صنعت خودرو بهره بانکی بالا و کاهش ارزش ریال در دنیا است که با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نخواهند داشت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.