با وجود آغاز پرداخت بدهی خودروسازان بخش عمده ای از مطالبات قطعه سازان باقی مانده است

با وجود آغاز پرداخت بدهی خودروسازانبخش عمده ای از مطالبات قطعه سازان باقی مانده است

با وجود آغاز پرداخت بدهی خودروسازان
بخش عمده ای از مطالبات قطعه سازان باقی مانده است

ممتازنیوز: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران معتقد است که اگر نقدینگی لازم به دست خودروسازان برسد، به سرعت مطالبات قطعه‌سازان پرداخت خواهد شد تا فعالان این صنعت بتوانند قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند.

محمدرضا نجفی منش با انتقاد از امروز و فردا کردن پرداخت تسهیلات به خودروسازان ادامه داد: متاسفانه حرف های بسیاری زده می شود ولی از عمل خبری نیست، این در شرایطی است که دولت مصوب کرده که از تسهیلات هزار میلیارد تومان که قرار است به خودروسازان پرداخت شود، ۶۰ درصد سهم قطعه‌سازان باشد در حالیکه این موضوع تا کنون محقق نشده است.
وی با بیان اینکه خودروسازان قصد اعطای مطالبات معوقه را دارند ولی به دلیل کمبود نقدینگی قادر به پرداخت آن نیستند، اظهار داشت: خودروسازان از منابع دیگر بخش جزیی از این مطالبات را پرداخت کرده اند اما بخش عمده ای از بدهی های آنان باقی مانده است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران همچنین در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان بصورت زمانبندی شده گفت: وعده هایی در این مورد داده شده است ولی متاسفانه این پرداختها عملیاتی نشده است.
به گفته وی، در صورتیکه مطالبات قطعه سازان به موقع پرداخت نشود فعالیت های تولیدی به تعویق خواهد افتاد.
نجفی منش تاکید کرد: تاخیر صورت گرفته در پرداخت تسهیلات به خودروسازان منجر به کاهش ۴۰ درصدی تولید شده است که در صورت تداوم این روند تولید قطعات به طور کامل متوقف شده و صنعت قطعه سازی نابود می شود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.