دستتان در نیکوکاری باز است

جام جم آنلاین: هدیه بزرگ خوشحال‌کننده‌تر است یا هدیه کوچک؟ پول بیشتر خنده به لب‌ها می‌آورد یا کالا؟ هدیه مادی باشد بهتر است یا معنوی؟ اصلا هدیه باید چه شکلی باشد؟ همین که کسی را خوشحال کند کافی است یا باید گره گشا هم باشد؟

کسی جواب دقیق این سوالات را نمی‌داند اما هستند کسانی که در هدیه دادن، هم سخاوت دارند هم ابتکار. در جشن حمایت از زندانیان نیازمند اینچنین شد و نیکوکاران سخاوتمند و خلاق دور هم جمع شدند و نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به زندانیان نیازمند و خانواده‌هایشان تعهد کردند.

فهرست افراد کمک‌کننده به نیازمندان، خواندنی است؛ سرشناس‌های این لیست، خودشان با زندان و زندانی سر و کار دارند و شاید به این خاطر است که بیشتر از همه سخاوت نشان داده‌اند؛ رییس سازمان زندان‌ها ۱۰ میلیون تومان، وزیر دادگستری ۱۰ میلیون تومان، بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان ۱۰ میلیون تومان، رییس اتحادیه آرایشگران ۱۵ میلیون تومان، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۰ میلیون تومان و آیت‌الله شاهرودی که سال‌ها رییس قوه قضاییه بود ۲۰ میلیون تومان کمک کردند.

اما همیشه که هدیه دادن به نیازمندان نباید به شکل اسکناس باشد؛ این موضوع را نیز خیرین شرکت کننده در این جشن ثابت کردند.

در جشن حمایت از زندانیان نیازمند، فردی تعهد کرد که استودیوی ضبط موسیقی‌اش را به مدت یک‌سال به طور رایگان در اختیار انجمن حمایت از زندانیان بگذارد تا این انجمن هر طور که خواستند به نفع زندانیان از آن استفاده کنند.

فردی دیگر نیز که صاحب یک برند معروف پوشاک است بن خرید لباس از فروشگاه‌هایش که ۲۰ میلیون تومان ارزش داشت را در اختیار این انجمن قرار داد و یک تولیدکننده لباس نیز ۵۰ دست مانتو هدیه داد.

انجمن هنرمندان هم به سبک خودش دست به نیکوکاری زد و متعهد شد که برای یک‌سال به طور رایگان در تمام مجالسی که انجمن برگزار می‌کند، حاضر خواهد شد.

اما در این جشن، هدیه رییس زندان قزلحصار که ندامتگاه تحت فرمانش مشکلات فراوانی هم دارد خلاقانه‌تر از سایر هدایا بود؛ او ملاقات با خانواده را که آرزوی همه زندانیان است به ۵۰ نفر هدیه داد هر چند که اعلام نکرد این تعداد ملاقات شامل حال کدام گروه از زندانیان می‌شود.

شاید ۲۰۰ میلیون تومان پولی که در این مراسم جمع شد مشکل زیادی را از زندانیان و خانواده‌هایشان حل نکند؛ اما اگر پول‌ها زیاد نیست، محبت‌ها که زیاد است.

هدیه فقط پول نیست، هدیه لزوما بزرگ نیست، همین که ما با هدیه مان محبتی را به نیازمندی برسانیم رسالت‌مان را انجام داده‌ایم و به گمانم این بزرگترین درسی است که رمضان می‌کوشد با تمام آداب و رسومش به ما یاد بدهد.

مریم خباز ‌-‌ گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.