دست اندرکاران صنعت احداث، بی توجهی به بخش خصوصی چرا؟

** به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا پیش از ظهر چهارشنبه این نشست خبری با تاخیر ۲۰ دقیقه ای در ساعت ۲۰: ۱۱ با مشارکت حدود ۴۰ نفره خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران آغاز شد، در حالی که شمار مصاحبه شوندگان هم کم نبود علاوه بر هفت نفر پاسخگوی رسمی به همین تعداد نیز ناظرانی و نمایندگانی از تشکل ها حاضر بودند .

** منوچهر ملکیانی فرد رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی که از سال ۱۳۷۶ تجربه حضور در این مسند را دارد ، گفت : انتظار ما این است که درد دل و ناله های بخش خصوصی را رسانه ها بازتاب دهند ، تا شاید فریاد رسی باشد .

** با وجود اینکه شمار خبرنگاران بیش از دو برابر اعضای هیات مدیره و نمایندگان تشکل های مربوط به صنعت احداث بود ، اما کمتر از ۱۰ نفر آنان پرسش گری داشتند ، هرچند که پاسخها چندان مطابق تقاضا نبود و مصاحبه شوندگان بیشتر تلاش در جهت تبیین دیدگاه های خود را داشتند .

** در این نشست، میزبان فقط لوگوی خود را در صفحه نمایشگر به نمایش گذارده بود که این عمل گلایه یکی از تشکل های مربوطه را بدنبال داشت و گفت: قرار نیست از هفت تشکل فقط یک لوگو به نمایش گذاشته شود ، خوب بود که همه لوگوها به نمایش در می آمد .

** خبرنگاری در سوال خود از مصاحبه شوندگان خواستار دریافت آمار و ارقام برای مستند سازی اطلاعات شد ، اما پاسخ شنید که کشور ما آمار زده است و بحث ما درد کلی است و نابودی بخش خصوصی به دلیل نادیده گرفتن آنها در برنامه ریزی ها است.

** خبرنگاری که در خصوص میزان مطالبات بخش خصوصی از دولت در ارتباط با اجرای پروژه های عمرانی از مصاحبه شوندگان پرسش کرد ، به دلیل توضیحات مطالب دیگر از سوی آنان پاسخی نگرفت و ناگزیر جلسه را ترک کرد .

** میزبان مراسم به تعداد تمام صندلیهای موجود در سالن کنفرانس انجمن شرکتهای ساختمانی میهمان دعوت کرده بود که حدود ۶۰ صندلی بود و انها که غیبت داشتند به حاضرین لطف کردند که بتوانند صندلی لازم را پیدا کنند .

**جواد خوانساری نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی در این نشست گفت :اکنون فهرست بها براساس قیمت های سال ۱۳۸۸ در پیمانکاریها مورد محاسبه قرار می گیرد در حالی که در تمامی اقلام فهرست رشد ۲۰۰ درصدی را شاهد هستیم .

** قرار بود در این نشست خبری تمامی نمایندگان هفت تشکل مربوط به صنعت احداث حاضر شوند ، اما گویا مشغله تمامی اعضای هیات مدیره دو تشکل آنقدر زیاد بود که نتوانستند در این نشست حاضر شوند .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۰۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.