دعوت از ۱۳ گروه نمایشی استانی برای حضور در جشنواره فجر

۲۸ آبان ،

مدیر دفتر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی خبر داد:

مدیر دفتر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی از دعوت ۱۳ گروه نمایشی استانی برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

وحید لک درباره روند بررسی آثار گروه های شهرستانی برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از گذشت ۶۰ روز از اولین جشنواره تئاتر استانی در آذربایجان شرقی وارد جشنواره تئاتر مناطق شدیم و در روزهای اخیر نیز آخرین جشنواره تئاتر مناطق در شهرهای چابهار و رشت برگزار شد.

مدیر دفتر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: تا پایان رسیدن جشنواره تئاتر مناطق، ۱۳ اثر نمایشی در سال جاری برای حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر دعوت خواهند شد و بسیار امیدواریم که با توجه به رویکر جشنواره و شعار تئاتر برای همه، آثار درخور به نمایندگی از تئاتر شهرستان ها به روی صحنه رود.

لک با اشاره به برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار در وقت اجرا در جشنواره های تئاتر مناطق افزود: این امر به افزایش کیفیت آثار کمک شایانی خواهد کرد و در جشناره سال جاری حضور هنرمندان، اساتید و داوران استانی بسیار پررنگ خواهد کرد.

وی بیان کرد: ۱۳ اثر نمایشی محصول جشنواره تئاتر مناطق به دبیرخانه فجر معرفی شده اند و در چیدمان اجراهای صحنه ای قرار گرفته اند؛ البته بعضی آثار نیز مشروط بوده و باید نکات مطرح در وقت تمرین لحاظ شده که آثار در دور بازبینی مورد قبول هیأت داوران قرار گرفته اند.

مدیر دفتر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی از آمادگی سایر استان ها برای آغاز ویژه برنامه های ایام ماه مجرم خبر داد و گفت: بحث و تبادل نظر با معاونان هنری ارشاد استان ها و تشکیل کارگروه های ویژه برای اجرای برنامه های ایام محرم و صفر انجام گرفته و جدول برنامه ها در بحث اجرای تعزیه، نمایش های آئینی و سنتی و تئاتر صحنه ای انجام شده است.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.