دماسنج بازار سرمایه از نیمه ۳۱ هزار واحد گذشت

۰۶م آذر ،

126[1].jpg

بورس اوراق بهادار تهران که هفته قبل را با فراز و فرود و افت تمامی متغیر های خود سپری کرده بود،در معاملات امروز و بعد از بازگشت از تعطیلات رشد طوفانی خود را آغاز کرد و موفق به ثبت رکورد تازهی در آخرین ماه پاییز شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران که افت آرامی را در هفته قبل تجربه کرده بود،امروز و بعد از بازگشت از تعطیلات و در سایه آرامش سیاسی و افزایش قیمت های جهانی روند پر شتابی به خود گرفت و موفق به ثبت رکورد تازهی در تاریخ خود شد.

به این ترتیب شاخص بورس تهران که هفته پایانی آبان را با افت ۷۶ واحدی شاخص و سایر متغیر های اصلی سپری کرده بود،در جریان معاملات امروز ۳۴۹ واحد رشد کرد و برای اولین بار به کانال ۳۱ هزار و ۶۰۸ واحدی رسید.

در بازار امروز اکثر شرکتهای بازار با افزایش قیمت مواجه شدند و شرکتهای مطرحی چون ملی مس،نفت وگاز پارسیان بعد از گشایش نماد،فولاد مبارکه،پتروشیمی پردیس،سرمایه گذاری غدیر،گل گهر،چادرملو،توسعه معادن و فلزات ،فولاد خراسان و پتروشیمی خارک تاثیرات ۸۰ تا ۱۰ واحدی بر شاخص بورس گذاشتند و سبب جهش ۱،۱۲ درصدی شاخص بورس شدند.

به همین سبب در بازار روز دوشنبه تقاضا در گروه فلزات و پتروشیمی به سبب افزایش قیمت های جهانی افزایش یافت و سبب افزایش بیش از ۳۴۹ واحدی شاخص و ثبت اولین رکورد شکنی ان در آذر ماه شد تا حلقه ی رکوردشکنی های شاخص بورس که از مهر ماه آغاز شده است تا آخرین ماه این فصل ادامه یابد.

علاوه بر صنعت فلزات،پالایشگاه بندرعباس بر خلاف روزهای قبل به برترین صف خرید بازار تبدیل شد و قیمت هر سهم این شرکت افزایش پیدا کرد؛پتروشیمی خارک،سرمایه گذاری سپه،ایران ترانسفو و پالایشگاه تبریز و نمادهای پیمانکاری از دیگر شرکتهای با صف خرید بودند .

به این ترتیب در بازار روز دوشنبه حجم و ارزش معاملات افزایش یافت به طوری که در بازار امروز ۲۴۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۹ سهم به ارزش ۷۴۰ هزار و ۲۸۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت؛با این اتفاق ارزش بازار سرمایه نیز رشد کرد و به عدد ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.