دو خبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده مرتب از بازی‌های رایانه ای، نقش موثری در بهبود حافظه و مهارت‌های زبانی سالمندان دارد.

براساس این گزارش، بازی‌های کامپیوتری با درگیر کردن مغز، افزایش کارکرد ذهنی و ارتباطات کلامی از ایجاد آلزایمر در سالمندان حفاظت می کند.

بر اساس این گزارش، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد حدود ۴۰ درصد از سالمندان دچار زوال حافظه می شوند که از مشخصات آن، از دست دادن حافظه و کاهش عملکرد آن بر میزان درک فرد از خودش است.

**تاثیر چشمگیر داروهای ترکیبی در کاهش رشد تومورهای سرطان سینه

وزارت بهداشت اعلام کرد استفاده از داروهای ترکیبی برای کاهش رشد سرطان سینه و بقای عمر زنان مبتلا به این بیماری، موثرتر از سایر داروها است.

براساس این گزارش، نتایج یک تحقیق نشان می دهد استفاده از داروهای ترکیبی تا ۲۰ درصد بقای عمر مبتلایان به سرطان سینه را در مقایسه با گروه شاهد که فقط از یک دارو استفاده می‌کردند، افزایش داده است.

این گزارش حاکیست با وجود هزینه‌های زیاد، مکانیسم اثر مصرف این داروها با هم، علیه سرطان سینه بهتر خواهد بود.

این گزارش یادآور شده است سرطان سینه، شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان است و هم اکنون در کشور ما بیشتر بیماران مبتلا به آن زنان جوان هستند.

براساس این گزارش، با وجود اینکه نمی‌توان از ایجاد سرطان سینه در زنان جلوگیری کرد اما تشخیص زودهنگام و به موقع در درمان موفقیت‌آمیز این نوع از سرطان، نقش بسزایی دارد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۷۵۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.