افزایش ۲۰ درصدی تعرفه درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:هیات دولت افزایش ۲۰ درصدی تعرفه درمانی برای سال جدید را تصویب کرد.

ایرنا : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:هیات دولت افزایش ۲۰ درصدی تعرفه درمانی برای سال جدید را تصویب کرد.

‘سید حسن امامی رضوی’ افزود: این تعرفه از سوی هیات وزیران مورد موافقت قرار گرفت که به زودی به سازمان ها و دستگاه های متولی ابلاغ خواهد شد.

وی در مورد زمان ابلاغ این مصوبه گفت :تعرفه مصوب در اولین فرصت ابلاغ خواهد شد .

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گزارشی در همین راستا اعلام کرد ،در جلسات متعدد بین وزارتخانه های بهداشت و رفاه و نیز سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت تعرفه ۲۵درصدی و بیمه ها تعرفه ۱۲ درصدی را پیشنهاد کرده بودند که در نهایت تعرفه ۲۰ درصدی به تصویب هیات وزیران رسید.

براساس این گزارش، سال گذشته تعرفه های درمانی ۹ درصد تصویب شد که بر اساس مصوبه امسال این تعرفه ها ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت.

این مصوبه با تاخیری حدود ۳ ماه اعلام شد که علت این تاخیر نیز عدم تفاهم طرفین بر عدد درصد افزایش تعرفه ها بوده است.

بحث به روز شدن تعرفه های درمانی بر اساس تورم اقتصادی کشور و سایر مسائل نظارتی و قانونی درمانی، یکی از بحث های همیشگی و مطرح نظام سلامت بوده است. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و شورای عالی نظام پزشکی نیز همواره بر افزایش و به روز شدن تعرفه ها برای حل مشکلات نظام سلامت تاکید داشته اند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.