دیابتی ها هم مدیون سلول درمانی شدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های جدید سلول درمانی با نوع جدید سلول ها در آینده ای نزدیک نیاز دیابتی ها را از انسولین کاهش خواهد داد.

لاریجانی، رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از درمان های نوین در بسیاری از بیماریها استفاده از سلول درمانی است و به سبب اینکه یکی از پایه‌ هایی جدید در درمان بیماریهاست با محدودیت هایی روبروست.

لاریجانی با اشاره به محدودیت های استفاده از سلول درمانی اظهار داشت: به دلیل اختلال در سلول های قبلی بدن فرد بیمار و درمان آن به روش سلول درمانی با فناوری های متعدد، استفاده از اعضای عمومی خود فرد و یا استفاده از سلول های جنین ممکن است دچار اشکال شود و یا حتی میتواند در برخی موارد سبب از بین رفتن ارکان شود و ممکن است برگشت داشته باشیم.

وی در خصوص درمان دیابت با استفاده از روش سلول درمانی افزود: دیابت هم با فناوری جدید در رابطه با سلول درمانی در آینده ای نه چندان دور، در دوره جدیدی از بیماریها را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره قبلی صد بیمار دیابتی از طریق سلول درمانی مورد بررسی قرار گرفته اند که در تعدادی از آنها میزان نیاز به انسولین کاهش چشمگیر داشته و در برخی دیگر نتیجه بخش نبوده است.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم افزود: در حال حاضر روش های جدید برای درمان دیابت از طریق سلول درمانی در دوره جدید مورد بررسی قرار گرفته که در آینده ای نزدیک شاهد این روش جدید با نوع جدید سلول خواهیم بود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.