دیدار فرزندان شاهد و ایثارگر با جانبازان آسایشگاه ثارالله تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، تعدادی از فرزندان جمعیت شاهد و ایثارگر که از بدو تولد هیچ خاطره ای از پدر شهید خود نداشته و آسمانی شدن پدر، فرصت دیدار را از آنها گرفت، امروز با حضور در جمع صمیمی جانبازان آسایشگاه ثارالله، برای لحظاتی طعم پدر داشتن را احساس کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای جمعیت شاهد و ایثارگر و مسوولان فرهنگی این مرکز به همراه فرزندان و خانواده های شهدا،‌ با اهدای شاخه گل از این جانبازان سرافراز تجلیل کردند.

آنان همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز، از جانفشانی و از خودگذشتگی این دلیرمردان میدان های مین و خمپاره و حماسه سازان سنگرهای عشق و دوستی، قدردانی کردند. ‌جانبازان نیز با شیرینی از فرزندان شاهد و ایثارگر و خانواده های معزز شهدا استقبال کردند.

جانبازان پرافتخار کشور نیز که بیشتر با ضایعه نخاعی دست و پنجه نرم می کنند با صبر و حوصله با آنان درد و دل می کردند.

آنان با رویی گشاده و مملو از لبخند و بدون احساس خستگی، به سوالات تک تک فرزندان شهید پاسخ دادند و خاطره هایی از دوران جنگ برای آنان تعریف کردند.

یادگاران شهدا و ایثارگران امروز برای لحظاتی گوش جان به صحبت های همرزمان پدر خود در آسایشگاه ثارالله سپردند.

این جانبازان ۷۰ درصد که بیش از ۲۰ سال است که با صندلی چرخدار انس گرفته اند و آن را به عنوان اقامتگاه دائمی خود انتخاب کردند از نزدیک با روند فعالیت ها و عملکرد سه ساله جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر آشنا شدند و از همکاری با این مرکز استقبال کردند.

جانبازان در حالی که چفیه به گردن خود داشتند، یکصدا گفتند: دعا بهترین کار برای نسل جوان و کم سن و سالی است که هیچگاه صحنه های تلخ و شیرین جنگ تحمیلی را تجربه نکرده اند.

در این هنگام چشم های فرزندان شهید بارانی شد و جانبازان نیز با ردپایی از غم و موج های شادی در چهره هایشان این جوانان را بدرقه کردند.

فرزندان شاهد و ایثارگر نیز خطاب به این مردان حماسه آفرین گفتند: شما شهدای زنده هستید و ما با دیدنتان، ‌بوی پدرانمان را احساس می کنیم.

‌آسایشگاه توانبخشی ثارالله از سال ۱۳۶۰ در تهران با حضور ۸۰ جانباز جنگ تحمیلی تاسیس شد و اکنون با ۹ اتاق،پذیرای ۲۴ جانباز قطع نخاعی است.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۴۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.