دیلی تلگراف: اشتباه عراق را دربارهٔ ایران تکرار نکنید

۳۱فروردین۱۳،

ایران توافقنامه منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده است به همین سبب این کشور در واقعیت نمی تواند به تولید سلاح های هسته ای بپردازد.

: روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در مقاله ای نوشت: واشنگتن و لندن در آستانه تکرار اشتباه قبلی خود دربارهٔ عراق، در برابر ایران می باشند.

به گزارش عصر ایران ، این روزنامه نوشت: آمریکا و بریتانیا در آستانه تکرار اشتباه بزرگ ۱۰ سال پیش خود دربارهٔ عراق، در برابر ایران می باشند یعنی هنگامی که به عراق حمله نظامی کردند. این حمله نظامی سبب تخریب چهره این دو کشور در جهان اسلام شد.

در این گزارش آمده است: قدرت های غربی همان دروغ هایی را که قبلا دربارهٔ عراق مطرح می کردند؛ این بار دربارهٔ ایران می گویند. غرب تلاش می کند تا بتواند تصویری از ایران به عنوان یک “نیروی دشمن” که به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای و نابودی اسرائیل است ارائه کند. اگر این تصویر درست باشد می توان تهدیدات اسرائیل علیه تهران و مواضع  واشنگتن و لندن را در برابر رهبران ایران توجیه کرد اما این گونه نیست. این تصویر نسبت به واقعیت فاصله دارد.  ترسیم این تصویر از ایران، یکجانبه است.

همچنین دربارهٔ ادعاهای مطرح شده در کشورهای غربی دربارهٔ دست یابی ایران به بمب هسته ای نیز سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا خود این ادعاها را با استناد به گزارش های مطرح شده از سوی شورای سازمان اطلاعاتی امنیتی این کشور، رد می کنند.

شورای اطلاعاتی امنیتی آمریکا تاکید کرده است که ایران برنامه خود را برای ساخت بمب اتمی در سال ۲۰۰۳ و نیمه سال ۲۰۰۷ متوقف کرده است. همچنین فرمانده ارتش اسرائیل هم گفته است که اعتقاد دارد ایران به تولید بمب اتمی اقدام نمی کند.

دیلی تلگراف افزود: ایران توافقنامه منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده است به همین سبب این کشور در واقعیت نمی تواند به تولید سلاح های هسته ای بپردازد. براساس این توافقنامه، تمامی تاسیسات غنی سازی ایران تحت نظارت سازمان ملل متحد می باشند. آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده است که هیچ یک از مواد هسته ای از این تاسیسات به مصارف احتمالی نظامی نرسیده بود. ادامه سیاست های تناقض آلود آمریکا و بریتانیا در نهایت به سود این کشور نیست.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.