راهکاری جالب برای مقابله با متکدیان

۲۹خردادماه،

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران با اشاره به اینکه متکدیان با اخذ جریمه دوباره در شهر رها می‌شوند، گفت: میزان جریمه مقدار پولی است که به همراه دارند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رضا جاگیری با اشاره به گرم شدن هوا گفت: با آغاز فصل گرما تعداد متکدیان و کارتن‌خوابها در تهران افزایش می‌یابد.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در بحث جمع‌آوری متکدیان باید تمام دستگاه‌ها همراهی داشته باشند خصوصاً در بحث حقوقی و قضائی باید احکام موثرتری برای این اشخاص صادر شود تا دیگر دست به تکدی‌گری نزنند.

جاگیری به احکام فعلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با اخذ جریمه، دوباره متکدیان رها شده و به سطح شهر باز می‌گردند.

وی در خصوص میزان جریمه متکدیان گفت: هر مبلغی که داشته باشند از آنها گرفته می‌شود و اگر پولی به همراه نداشته باشند نیز آنها را رها می‌کنیم.

به گفته جاگیری، بعضی از متکدیان را ۱۰ تا ۱۵ بار جمع‌آوری کرده‌ایم اما دوباره آنها به سطح شهر بر می‌گردند چرا که سیکل جمع‌آوری متکدیان ناقص است.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران از رسانه‌ها خواست که اطلاع‌رسانی کنند تا مردم به این متکدیان که بعضاً اشخاص بسیار حرفه‌ای می باشند کمک نکنند.

جاگیری در خصوص همکاری بهزیستی برای ساماندهی متکدیان گفت: بهزیستی یکسری محدودیتهای داخل سازمانی دارد و به همین سبب نمی‌تواند بسیار کمک کند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران اضافه کرد: به عنوان مثال بعضی از متکدیان سالمند می باشند و بهزیستی معتقد است که مراکز سالمندان پر است و نمی‌تواند آنها را پذیرش کند و یا اینکه بعضی از متکدیان بیماری خاص دارند و جزء جامعه هدف آنها محسوب نمی‌شوند.

جاگیری در پایان تاکید کرد که برای رفع معضل متکدیان باید تمام دستگاههای مسئول وارد عمل شوند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.