راه تازه محققان برای جلوگیری از سرقت آنلاین کلمه عبور

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان دانشگاه بریتیش اظهار داشتند که فناوری تولید کرده اند که می تواند کاربران اینترنت را در مقابل حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور محافظت کند.
 
در حملات فیشینگ، مجرمان در پایگاه اینترنتیهای تقلبی شبیه پایگاه اینترنتیهای واقعی در کمین اشخاص می باشند تا آنها را ترغیب کنند که اطلاعات خود را با جزئیات در آن وارد کنند که این اطلاعات دربرگیرنده اطلاعات شخصی و اقتصادی کاربران است.
 
دانشمندان علوم رایانه ای دانشگاه رویال هالووی در لندن اظهار داشتند که سیستمی به نام Uni-IDM اختراع کرده اند که می تواند به کاربران اینترنتی این امکان را بدهد که کارتهای هویت الکترونیکی برای هر پایگاه اینترنتیی که به آن دسترسی دارند تهیه کنند تا از حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور جلوگیری شود.
 
فیشینگ ‏ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی از طریق جعل یک وب‌سایت یا آدرس ایمیل  گفته می‌ شود.
 
شبکه‌ های اجتماعی و وب‌ پایگاه اینترنتی‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ می باشند. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت می باشند در اکثر موارد حاوی بدافزار می باشند.
 
این کارتهای هویت مجازی به صورت مخفیانه ذخیره و موج می گردد که کاربر وقتی که می خواهد وارد پایگاه اینترنتی شود به سادگی روی این کارتها کلیک کند و از این حقیقت آگاه است که اطلاعاتی که ارسال کرده به وب پایگاه اینترنتی اصلی ارسال می گردد.
 
کریس میتچل از گروه امنیت اطلاعات این دانشگاه گفت: ما مدتهاست که می دانیم سیستم نام کاربری و کلمه عبور بسیار دردسرساز و ناامن است که این امر برای بسیاری از پایگاه اینترنتیهای بزرگ دردسر تولید کرده است. پایگاه اینترنتیهای بسیاری با استفاده از همین نام کاربری و کلمه عبور هک شده اند.
 
وی افزود: به رغم تمام این معضلات داشتن نام کاربری و کلمه عبور فناوری غالب است، درحالی که شرکتهای بزرگ می توانند از روشهای بهتر و امن تری استفاده کنند.
 
این محقق اظهار داشت سیستم Uni-IDM به عنوان راه حل برای اشخاصی طراحی شده که نیاز به خدمات آنلاین برای پرداخت مالیات، قبضها و خریدهای اینترنتی دارند اما در استفاده از اینترنت کم تجربه می باشند.
 
میتچل ابراز امیدواری کرد که این فناوری بتواند عاملی برای عرضه فناوری های پیچیده تر در راستای حمایت از کاربران اینترنتی باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.