رسانه ها عامل اصلی در آداب رسوم جوامع

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رسانه ها iبه سادگی افکار و اندیشه ما را تحت تأثیر خود قرار می دهند iبه طوری که جوانان تلاش می کنند مانند اشخاص سرشناس رفتار کنند مانند آنها لباس بپوشند و حتی از مارک لوازم مصرفی آنها استفاده کنند.

دکتر شریفی عضو پژوهشکده خانواده با اشاره iبه توانایی رسانه ها در تغییر فرهنگ خانواده ها گفت: در قبل خانواده ها iبه معنای واقعی زیر یک سقف زندگی می کردند اما هم اکنون در یکی از اعضای خانواده اتاقی مخصوص iبه خود دارد.

وی در ادامه یکی از دلایل از هم گسیختگی خانواده را ظهور پدیده هایی چون تلویزیون خواند و تصریح کرد: تلویزیون فقط فرهنگ و ارزش های خانواده را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد بلکه سطح روابط اشخاص خانواده را نسبت iبه هم و همین طور اشخاص جامعه را دچار تغییر می کند.

ژودیت لازار نویسنده کتاب افکار عمومی نیز در مورد اهمیت و نقش رسانه ها می گوید: رسانه ها نقش های متعددی را در حیات اجتماعی iبه عهده دارند از جمله اینکه صحنه هایی را ایجاد می کنند که حیات سیاسی در آن iبه نمایش گذاشته می گردد فرهنگ بال می گستراند، مدها جولان می دهند، سبک های تازه و هنجارهای زندگی رخ می نماید.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که رسانه های جمعی با تبلیغات کالاهای گوناگون زندگی مرفه را آرمان و هدف مخاطبان خود ترسیم می کنند و سبب می شوند که میل iبه مصرف کالاهای لوکس در بین اقشار جامعه افزایش یابد.

این در حالی است که این هدف با شغل و درآمد بعضی از مخاطبان قابل دسترس نیست./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.