رشد هفتاد درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی اول سال

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از رشد ۷۰ درصدی ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه اول سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سهراب سلیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه اول سال جاری را ۱٫۴ میلیارد دلار اعلام کرد که در این میان بخش نیرو با مجموع ۷۷۸ میلیون دلار و بخش راه وساختمان با مجموع ارزش ۵۵۱ میلیون دلار بیشترین سهم را در میان بخش های مختلف فنی و مهندسی به خود اختصاص داده اند.

سلیمی تعداد قراردادهای به امضا رسیده توسط شرکت های ایرانی را ۲۶ مورد در پنج ماهه اول سال ۹۲ ذکر نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲۰ درصد رشد نشان میدهد.

وی افزود: همچنین ۲۱ شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در پنج ماهه اول سال جاری عقد قرارداد در بازارهای بین المللی شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۱۰ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات، بازار اصلی صادرات خدمات فنی و مهندسی در پنج ماهه اول سال جاری را از نظر ارزش قراردادها کشور سوریه و از نظر تعداد پروژه، کشور عراق معرفی نموده و خاطرنشان ساختند که در مدت مشابه سال قبل بازار اصلی از نظر ارزش قرارداد کشور ارمنستان و از نظر پروژه کشور عراق بوده است.

سلیمی در مجموع روند صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال جاری را مطلوب تر از سال قبل ارزیابی نموده و ابراز امیدواری کردند که در صورت ادامه این روند تا پایان سال شاهد تحقق اهداف تعیین شده باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.