رشد ۴۰ درصدی صادرات محصولات نساجی،نشان از بی اثر بودن تحریم ها در صنعت نساجی

یکشنبه ۴ تیر – ۰۴:۲۳:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم خبرداد :

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت،‌معدن وتجارت گفت: صادرات محصولات نساجی وپوشاک،چرم وکفش در مجموع ۷/۳۹ درصد رشد را طی ۲ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که نشان از بی تاثیر خواندن تحریمها بر صنعت نساجی کشوراست.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، “مهدی اسلام پناه” افزود: این میزان رشد در حالیست که میزان متوسط صادرات در سال ۹۰ نیزرشد ۵/۱۳ درصدی راتجربه کرده بود.
وی با اشاره به اینکه براساس آمارها ، ظرفیتهای خوبی از این صنعت در کشور موجود است افزود: نوع ارزش افزوده بالا،‌ قدمت تاریخی‌، حجم سرمایه گذاری پایین و سودآوری بالا ، میزان اشتغالزایی و داشتن بازارهای مناسب  داخلی و خارجی(ترکیب صادرات به کشورهای هدف)، حضور بخش خصوصی توانمند و منابع غنی داخلی در حوزه تامین مواد اولیه از جمله مواردی است که این صنعت را با رونق همراه ساخته است.
اسلام پناه با تاکید براین مطلب که این صنعت بزرگ با زمینه فعالیت گسترده، بیش از گذشته نیازمند حمایتهای خاص و ویژه است تصریح کرد: از آن جایی که صنعت نساجی ، پوشاک ،چرم وکفش با توجه به همه ظرفیتهای برشمرده شده، درصد قابل قبولی از صادرات کشور را به خود اختصاص نمی‌ دهد،‌ خواستار حمایتهای ویژه مسئولان دراین باره هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹هزار و۷۷۰  واحد فعال صنعتی در این صنعت مشغول به فعالیتند خاطرنشان کرد: سهم صنایع نساجی، ‌پوشاک و چرم از کل بخش صنعت و معدن از لحاظ تعداد واحد فعال،بیش از۱۲ درصد، از لحاظ اشتغالزایی مستقیم بین ۱۲ تا ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش افزوده بالای ۴ درصد است.
اسلام پناه با یادآوری اینکه رشد صادرات در صنعت نساجی در اکثر بخش‌های این حوزه طی ۲ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رخ داده است اظهار کرد: رشد بالای هزار درصدی در صادرات پرده، رشد بالای ۱۰۰ درصدی در صادرات موکت،سایبان چادر و اشیاء دوخته شده و لباس، همچنین انواع کیفهای بسته بندی و نیز دیوارکوبها و قلاب دوزیها،‌ رشد بیش از ۱۲۰ درصدی در صادرات پتو،‌ رشد بیش از ۳۸ درصدی در پوشاک غیر کشباف و رشد ۳۰ درصدی در صادرات پوشاک کشفباف از جمله آمارهای رشد صادراتی در رابطه با محصولات نساجی محسوب می‌شوند.
وی در ادامه از رشد صادرات بیش از ۹۹ درصدی رشد پارچه پنبه ای در این مدت خبر داد و گفت: همچنین پارچه مخلوط با الیاف پنبه ای نیز هزارو ۱۰۰ درصد در زمینه صادرات رشد داشته است.
به گفته مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت،‌معدن وتجارت همچنین صادرات کفش در مدت مذکور به نسبت مدت مشابه سال قبل، از رشد  ۵/۱۲ درصدی و فرش ماشینی و موکت نیز از رشد بیش از ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.
وی یاداور شد:  ایران همانندسال گذشته رتبه۱۰تولیدکفش جهان رابه خود اختصاص داده است.
اسلام پناه، درپایان  با تاکید جدی برتامین مواداولیه مکفی ومنطقی به موقع و باسرعت جهت استفاده صنعت،آرزوی شکوفایی بیش از پیش این صنعت استراتژیک را برای کشور عزیزمان نمودند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۶۲۳۴۰۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.