گزارش خبری آریا/ آمار واردات و صادرات صنایع نساجی و پوشاک

خبرگزاری آریا- صنایع نساجی و پوشاک در ۵ ماهه نخست سال جاری شاهد رشد چشمگیر در ارزش صادرات انواع پتو، الیاف و کفپوش‌های ماشینی و همچنین واردات ۱۲۲ میلیون دلاری ماشین‌آلات نساجی بوده است.
بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس CD گمرک ایران طی ۵ ماه اول سال جاری ارزش صادراتی انواع پتو، الیاف و کفپوش‌های ماشینی به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب ۸۶، ۶۷ و ۴۸ درصد افزایش یافته است.
شایان ذکر است که افزایش صادرات این محصولات به لحاظ وزنی نیز قابل توجه بوده است که این امر نشان از بهبود سهم محصولات صنایع نساجی کشور در بازارهای بین‌المللی داشته و بی‌شک نتیجه‌ی بهبود مستمر کیفیت مناسب این محصولات است. از سوی دیگر ارزش واردات ۱۲۲ میلیون دلاری ماشین‌آلات نساجی به کشور در شرایط اقتصادی فعلی، نشان از سرمایه‌گذاری پویا در این صنعت دارد.
بر اساس این گزارش، آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر حدود ۲۷۲٫۴ میلیون دلار و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر حدود ۴۲۹٫۷ میلیون دلار می‎باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۵٫۷۱ و ۱۳٫۵۳ درصد رشد داشته است. عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت است از انواع کفپوش های ماشینی، انواع الیاف و انواع نخ.
طی همین مدت حدود ۶۷۹٫۶ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب ارزش واردات رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته ۸٫۳۰ درصد کاهش یافته است. عمده‎ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به ترتیب ارزش عبارتند از الیاف نساجی، انواع ماشین‎آلات، انواع نخ و انواع پارچه (واردات پارچه با احتساب ارزش واردات ردیف تعرفه پارچه چادر مشکی بالغ بر حدود ۱۰۲ میلیون دلار بوده است). لازم به ذکر است که طی مدت مذکور بالغ بر حدود ۵۹٫۶ میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.