نیاز مبرم واحدهای نساجی به مواد اولیه/ لزوم توسعه واردات پنبه باکیفیت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

مدیرکل دفتر امور نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رفع مشکل کمبود مواد اولیه این صنعت باید واردات پنبه باکیفیت به کشور توسعه یابد.

مهدی اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: تامین مواد اولیه به ویژه پنبه اصلی ترین چالش صنعت نساجی کشور محسوب می شود و هم اکنون ظرفیت برخی واحدهای تولیدی به دلیل این مشکل کاهش یافته است.

وی با اشاره به گلایه مندی تولیدکنندگان حوزه نساجی در خصوص تامین مواد اولیه گفت: با کلیات بیانیه بخش خصوصی در مورد کمبود مواد اولیه و مشکلات واحدهای تولیدی موافق هستیم چرا که تامین مواد اولیه به سهولت در کمترین وقت و به میزان کافی از اساسی ترین حقوق تولیدکنندگان نساجی به شمار می رود.

اسلام پناه تصریح نمود: بخشی از مواد اولیه صنعت نساجی از مواد پتروشیمی تامین می شود که هم اکنون در بورس کالا با شرایط نامتعارف عرضه می شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک اظهار داشت: همچنین بخش عمده ای از مواد اولیه صنعت نساجی را پنبه تشکیل می دهد که هم اکنون تنها یک سوم نیاز داخلی به این محصول در کشور تولید می شود.

اسلام پناه ادامه داد: برای تامین کامل نیاز داخل نیاز به توسعه واردات پنبه از سایر کشورهای جهان است.

وی افزود: البته باید در واردات این محصول دقت لازم صورت گیرد و پنبه باکیفیت مطلوب و با تارهای بلند به کشور وارد شود.
اسلام پناه خاطرنشان نمود: رفع مشکل مواد اولیه صنعت نساجی در گروه توسعه و تسهیل فرآیند واردات پنبه است و اگر این امر تحقق نیابد واحدهای تولیدی در چند ماه آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.