افزایش قیمت مواد اولیه صنعت نساجی ۲ برابر شدن نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مدیرعامل جامعه متخصصان نساجی ایران گفت:به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه،نیاز سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ،۲ برابر شده است.

تورج شهرجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:در ماه های قبل مواد اولیه مورد نیاز صنعت نساجی در بخش های مختلف افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی داشته که این امر از میزان نقدینگی واحدهای تولیدی کاسته است.

وی ادامه داد: اگر تولید نماینده ای تا سال با ۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش می توانست ادامه کار دهد در شرایط کنونی برای ادامه فعالیت خود حداقل iبه ۲ برابر این میزان منابع مالی نیاز دارد.

شهرجردی تصریح نمود:در این شرایط برخی تولیدکنندگان چاره ای جز کاهش ظرفیت تولید خود نداشته اند و برخی کارخانه ها نیز در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفته اند.

مدیرعامل جامعه متخصصان نساجی ایران اظهار داشت:از طرف دیگر نوسانات روز iبه روز نرخ ارز امکان برنامه ریزی بلند مدت برای تولید نمایندگان را از بین برده اند و بخش تولید را در بلاتکلیفی قرار داده است.

شهرجردی با تاکید براینکه صنعت نساجی دارای پتانسیل در آمدزایی بالایی در کشور است،افزود:توسعه این صنعت و iبهره گیری از مزیت های آن در گرو ایجاد تمرکز در تصمیم گیری ها و ثبات شرایط قیمتی است تا امکان پیش بینی شرایط در آینده و برنامه ریزی دقیق برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی خاطرنشان نمود:تامین مواد اولیه همچون پنبه و مواد پتروشیمی مهمترین چالش صنعت نساجی و پوشاک محسوب می شود که بخش دولتی باید راهکارهایی برای رفع این مشکلات ارائه دهد و iبه مرحله اجرا برساند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.