رونمایی از روبات پرستار بیماران ناتوان!!

شرکت خودروسازی تویوتا از یک روبات کمکی جدید رونمایی کرده که به زندگی مستقل‌تر افراد معلول کمک خواهد کرد.

 

robat Nurse

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از ایسنا، این فناوری موسوم به «روبات پشتیبان انسان(HSR)» به ارائه آخرین ابتکارات در برنامه روبات شریک تویوتا پرداخته و قرار است با کارهایی مانند گرفتن اجسام، باز کردن پرده‌ها و برداشتن اجسامی که روی زمین افتاده‌اند، به افراد در خانه کمک کنند.

 

این روبات بوسیله یک رابط کاربر ساده گرافیکی با استفاده از رایانه تبلت قابل کنترل است. HSR همچنین می‌تواند در جلو سر خود یک تبلت را قرار دهد که به پرستاران و اعضای خانواده در برقراری ارتباط با صاحب آن از طریق فناوریهای اسکایپ و دیگر خدمات کمک خواهد کرد.

 

اما برخلاف روباتهای حضور از راه دور اخیر از جمله RP-VITA شرکت iRobot، HSR از یک بازو و چنگک برای انجام وظایف ساده برخوردار است.

 

این روبات با استفاده از بدن تلسکوپی خود با قد بین ۸۳ سانتیمتر تا ۱٫۳ متر و بازوی بلند ۷۶ سانتیمتری آن می‌تواند اجسام را از روی زمین یا روی میز و کانترهای بلند بردارد. این بازو در زمان عدم استفاده ، کوچک شده و قطر بدنه آن را به ۳۶ سانتیمتر کاهش می‌دهد.

 

این بازوی روباتیک از نیروی کمی استفاده کرده و برای جلوگیری از بروز تصادف و آسیب به آرامی حرکت می‌کند.

 

جزئیات فنی این دستگاه هنوز مشخص نبوده اما وزن آن نزدیک به ۳۲ کیلوگرم با قابلیت نگهداشتن اجسام تا یک کیلوگرم با چنگال دو انگشتی ساده خود است.

 

این روبات که برای استفاده درون فضای بسته طراحی شده، قادر به حرکت با سرعت ۲٫۸ کیلومتر درساعت است. HSR می‌تواند از روی موانع تا ارتفاع هفت میلیمتر در سطح عبور کند که برای حرکت از روی کفپوش روی فرش کافی است. این روبات حرکتی همچنین می‌تواند در شیب تا پنج درجه حرکت کند.

 

از دیگر فناوری‌های موجود در HSR می‌توان به حسگر کینکتی Prosense و دوربین‌های استریو در سر آن اشاره کرد که به آن قابلیت احساس عمق و شناسایی افراد و اجسام را ارائه کرده است.

 

شرکت تویوتا از سال ۲۰۱۱ در حال آزمایش این روبات با همکاری مرکز توانبخشی یوکوهاما بوده که در آن بیماران به ارائه بازخورد از طراحی روبات پرداخته‌اند. این روبات قرار است در نمایشگاه دید بزرگ توکیو به عنوان بخشی از پروژه تجهیزات توسعه مراقبت‌های بهداشتی فناوری پیشرفته به نمایش درآید.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.