پرستاران نقش مهمی در تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران سرطانی دارند

۳۰م دیماه ،

پرستاران به عنوان یکی از اعضای تیم درمان نقش مهمی در تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران سرطانی دارند و از آنجا که پرستار وقت بیشتری را نسبت به دیگر اعضای تیم درمان با بیمار می گذراند، شاید اولین شخصی باشد که نیاز بیمار و خانواده اش را تشخیص می دهد.

خدیجه رییسی، کارشناس پرستاری به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تیم درمان سرطان شامل  پزشک هماتولوژیست انکولوژیست، پزشک رادیوتراپیست انکولوژیست، جراح، پرستار انکولوژی، مددکار اجتماعی، متخصص تغذیه، فیزیوتراپ، داروساز، روانشناس است.

وی افزود:  پرستار انکولوژی فردی است که برای افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان تلاش می کند. پرستاری سرطان در حقیقت چالشی خلاقانه ، ماهرانه است و با تشریک مساعی سایر پرسنل درمانی انجام می پذیرد.  

این کارشناس پرستاری تصریح کرد: پرستار با آموزش، پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان نقش حیاتی و مهمی را بعهده دارد. به طورکلی تدابیر پرستاری در مورد بیماری که برای اولین بار می شنود گرفتار سرطان است و دچار احساسات می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. پرستار در این موقع نقشهای متفاوتی ایفا می نماید.

رییسی اظهارکرد:  بیماران مبتلا، به سبب تغییر وضعیت جسمانی و تغییر تصویر ذهنی از خود، دچار بحران شدیدی می گردند که پرستار با همدلی، آموزش، حمایت و مشاوره می تواند به فرد در تطابق خود با وضعیت موجود کمک کند و سببات کاهش اضطراب بیمار را فراهم نموده تا بیمار بتواند راحت تر رژیم درمانی را پذیرفته و از عوارض بیماری پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران به عنوان یکی از اعضای تیم درمان نقش مهمی در تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران سرطانی دارند و از آنجا که پرستار وقت بیشتری را نسبت به دیگر اعضای تیم درمان با بیمار می گذراند، شاید اولین شخصی باشد که نیاز بیمار و خانواده اش را تشخیص می دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.