رگولاتوری: همراه اول تا زمان پرداخت بدهی خود به دولت اجازه توسعه ندارد

۳۱فروردین۱۳،

MCI-logo.jpg

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا زمانی که همراه اول ، بدهی خود را به دولت پرداخت نکند، اجازه توسعه به این اپراتور را نخواهیم داد.
 
ˈلطف الله سبوحیˈ در گفت و گو با ایرنا ، اظهار داشت: رقم دقیق بدهی همراه اول را در حال حاضر ندارم اما همراه اول بیش از ۲ سال است که حق السهم دولت از محل درآمدهای حاصل از پیامک را پرداخت نکرده است .
 
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اختلاف نظر همراه اول و سازمان تنظیم گفت: مسئولان شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ) ادعا می کنند که سهم دولت از محل درآمدهای پیامکی ۵ درصد است در حالیکه در پروانه، این رقم ۲۸ درصد تعیین شده است .
تمام خدمات همراه اول مشمول پرداخت ۲۸ درصد حق السهم به دولت است
 
سبوحی تاکید کرد که تمام خدمات همراه اول مشمول پرداخت ۲۸ درصد حق السهم به دولت است و این اپراتور بر اساس پروانه باید ۲۸ درصد درآمد خود از عرضه انواع خدمات را به دولت پرداخت کند .
 
وی ادامه داد: همه اپراتورهای تلفن همراه باید در شرایط مساوی به رقابت بپردازند ، از این رو نمی توان از اپراتور سهم کمتر و از اپراتور دیگر سهم بیشتری دریافت کرد.
 
به گفته ی سبوحی، در حال حاضر ایرانسل نیز مطابق پروانه ۲۸ درصد از درآمدهای پیامکی را به دولت پرداخت می کند و این رقم در مورد تالیا رایتل براساس پروانه ۲۳٫۶ درصد است .

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.