سابقه جنایات عثمانی در قابل اعراب از اذهان پاک نخواهد شد/ترکیه همچنان در فضای امپراتوری عثمانی

۱۶خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ترکیه همچنان در فضای امپراتوری‌ عثمانی قرار دارد، گفت: پیروی این کشور از اهداف خصمانه غرب و آمریکا در حالی صورت می گیرد که سابقه جنایات دوران امپراتوری عثمانی علیه ملت‌های‌ عرب هیچ‌گاه از اذهان کشورهای منطقه پاک نشده است.

“حسن هانی زاده ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به دنبال ادعای روزنامه “تودی زمان” ترکیه مبنی بر قرار گرفتن اشتراکات ایران، حزب‌الله لبنان و رژیم غاصب صهیونیستی در سوریه گفت: این روزنامه منسوب به مواضع دولت ترکیه بوده که گزارش پوچ خود را در راستای شکست این کشور در مقابل جبهه مقاومت سوریه مطرح کرده است.
 
وی با اشاره به ناکامی شکست مثلث عربستان، قطر، ترکیه در بحران سوریه، افزود: سرکوب گروه‌های تروریستی توسط ارتش سوریه و پاکسازی منطقه استراتژیکی القصیر سبب خشم کشور‌های مرتجع عرب و غربی که خود را جزو حامیان این گروه‌های تروریستی می‌دانند شده است.
 
هانی‌زاده دموکراسی در جمهوری‌اسلامی‌ایران را یک پدیده مردمی و نهادینه‌شده دانست و اظهار داشت: دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران یک مسئله شناخته شده و عینی بوده که کشورهای عربی تحت تاثیر انقلاب اسلامی و مردم سالاری ایران به دنبال ایجاد نظامی دموکراتیک در کشورشان می باشند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه ترکیه با فرافکنی‌هایش در سوریه جایی در میان کشورهای منطقه نخواهد داشت خاطر نشان کرد:  ترکیه همچنان در فضای امپراتوری‌ عثمانی قرار داشته و این در حالی است که سابقه جنایات دوران امپراتوری عثمانی علیه ملت‌های‌عرب هیچ گاه از اذهان کشورهای منطقه پاک نشده است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.