کشف یک گورستان ۲۷۰۰ ساله در یونان

یک گورستان ۲۷۰۰ ساله به همراه صدها اثر تاریخی در یونان کشف شد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، باستان‌شناسان یونانی در جریان کاوش‌های خود محوطه‌‌ای تاریخی در شمال یونان و در نزدیکی شهر تاریخی «پللا»، موفق به کشف یک گورستان ۲۷۰۰ ساله به همراه صدها اثر تاریخی شد.

به گزارش یورو توربو نیوز، تاکنون بیش از ۴۰ قبر به همراه اجساد ۲۰ سرباز، جواهرآلات، سلاح‌ و ظروف سفالی در بقایای این گورستان کشف شده است، این در حالیست که در گذشته نیز ۹۰۰ محوطه تاریخی در منطقه پللا کشف شده‌اند.

کشف یک گورستان ۲۷۰۰ ساله در یونان در شرایطی صورت می‌گیرد که در ماه اکتبر نیز یک گورستان تاریخی عجیب در شمال یونان، توسط کشاورزان کشف شد.

باستان‌شناسان یونانی در جریان کاوش‌های خود در این گورستان ۲۵۰۰ ساله موفق به کشف قبرهایی شدند که علاوه بر انسان‌ها، حیوانات نیز در آنها دفن شده‌اند.

باستان‌شناسان در این قبرها علاوه بر اسکلت ۱۱ انسان بالغ، بقایای اسکلت ۱۶ حیوان اهلی از جمله گاو و سگ که در کنار یکدیگر دفن شده را نیز کشف کردند.

کشور یونان فعلی در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است.

یونان بدلیل قرارداشتن در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا از هزاران سال قبل تاکنون، وارث میراث تمدن یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراطوری عثمانی است.

پروژه کاوش در گورستان ۲۷۰۰ ساله برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.