سابه‌یا:نمی‌توان تمام بار مسئولیت را روی دوش مسی گذاشت/توس را دعوت نکردم چون مهاجم دیگری نمی‌خواستیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – در فاصله تقریبا دو هفته ای تا شروع جام جهانی، آلخاندرو سابه یا سرمربی تیم ملی آرژانتین با قاطعیت در مورد حال و روز مسی و توقعات بالایی که از او می رود به صحبت پرداخته است.

به گزارش ممتاز؛ در طول هفته ها و ماه های اخیر توقعات زیادی از لیونل مسی و تیم ملی ارژانتین برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۴ مطرح می شود و این شرایط را برای سابه یا و شاگردانش سخت می کند. دراین میان سرمربی آلبی سلسته به دفاع ازمسی برخاسته و یادآوری کرده که نباید بار مسئولیت و عنوان «ناجی تیم» را به تنهایی بر دوش ستاره شماره ۱۰ تیمش قرار داد.

نمی توان تمام بار را روی دوش مسی گذاشت

سابه یا در این باره گفته: « ما باید تیمی داشته باشیم که به مسی کمک کنند. ما نمی توانیم تمام بار مسئولیت را روی دوش مسی بگذاریم. او راضی است. حس می کند که هم تیمی هایش به خوبی او را احاطه می کنند. مسی قدرت لیدری متفاوتی دارد و به شیوه و سبک خودش این کار را انجام می دهد. لئو به خاطر قابلیت های فوتبالی اش لیدر بزرگی است و همین باعث می شود که همه دنیا مغلوب پاهای او شوند.»

پسرم گفت می زنم زیر گریه

سرمربی تیم ملی آرژآنتین با اشاره به فشاری که در جریان برگزاری بازی های جام جهانی ۲۰۲۴ برروی شانه های مسی خواهد بود ادامه داد:« روزی که من با مارادونا تمرین کردم، واقعا ناامید وافسرده شده بودم. حس می کردم که فوتبال بازی کردن را بلد نیستم. اینجا همه حس می کنند که لئو بهترین است و می دانند که باید کاری کنند که او حس خوبی داشته باشد. اینکه لئو خوب باشد وشرایط خوبی داشته باشد، روی عملکرد همه تاثیرگذار خواهد بود. برای آنکه لئو حس خوبی داشته باشد، باید یک ارزشیابی کلی انجام شود. بعد از آن خواهد بود که مسی توانایی های بی نظیرش را به نمایش می گذارد.» سابه یا در ادامه گفتگویش با روزنامه اوله آرژانیتن گفت:« پسرم به من گفته که اگر شرایطی پیش بیاید که بتواند با مسی عکس یادگاری بگیرد، زیر گریه خواهد زد.»

دو شیوه برای آنالیز یک بازیکن

سابه یا در گفت و گوی دیگری که با روزنامه کلارین آرژآنتین داشت با اشاره به سختی هایی که مسی در طول این فصل در بارسلونا پشت سرگذاشته گفت:« من اصلا نگران نیستم. موفقیت، فقط در برد و قهرمانی خلاصه نمی شود. مسائل زیاد دیگری هم هستند. مردم بارسلونا بد رفتارهایی با مسی داشتند و این مسائل کاملا طبیعی است.» او با اشاره به صحبت های مسی که اخیرا قول داده بود که با شروع تمریناتش دراردوی آلبی سلسته ریتم کاری اش را تغییر خواهد داد گفت:« بله. مسی علاقه زیادی داشت تا در یک یا دو تورنمنت مهم به قهرمانی برسد ولی نتوانست جامی کسب کند. البته او همیشه آماده در خدمت تیمش بود. تا مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا رسید . آنها دوره سختی را پشت سرگذاشتند و همیشه این دوره های سخت وجود دارند.»

سرمربی آلبی سلسته درآنالیز عملکرد مسی گفت:« دو شیوه برای آنالیز عملکرد یک بازیکن وجود دارد. یکی این است که بدون شناخت کافی از یک بازیکن بخواهی او را آنالیز کنی و حالت دوم وقتی است که او را می شناسی و از توانایی هایش اطلاع داری. حالا با کدام روش می توان مسی را آنالیز کرد؟ شخص من با ترکیبی از این دو حالت به آنالیز او می پردازم.»

در مورد توس

البته سابه یا خواسته ای هم داشت:« این طرز فکر که در مورد کارلوس توس وجود دارد و می گویند که او از سوی گروه کنار گذاشته شده را فراموش کنید.» و دلایلی را در مورد دعوت نکردن از او به اردوی تیم ملی آرژانتین ارائه کرد و گفت:« به نظر من اگر بگوئیم که توس بازیکن بزرگی نیست، یا دورویی کرده ایم و یا او را خوب نمی شناسیم. من بر این باور هستم که ما به مهاجم دیگری نیاز نداریم. ما بال هایی را در تیممان داریم که می توانند گلزنی کنند. دعوت نکردن از توس، تصمیم خود من بود. ما ایگواین، آگوئرو، مسی ، لاوتزی و پالاسیو را داریم که می توانند در پست های مختلفی بازی کنند. همه این بازیکنان با حضور درترکیب تیم، نتایج موردنظرمان را کسب کرده اند. پس چرا باید در تیم تغییراتی بدهم؟ »

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.