سردار احمدی مقدم: در همه استان‌ها احساس امنیت افزایش یافته است – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی ظرفیتی است برای ارتباط اجتماعی و ارائه خدمات مضاعف برای مردم، گفت: طرح شعارهای جدید متناسب با فعالیت و اهداف راهبردی نیروی انتظامی در مسیر خدمت‌گذاری به مردم است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه باید به نیاز امنیتی مردم توجه بیشتری کرد گفت: امروز پلیس از مرکز تا مرز نسبت به تامین امنیت اقدام کرده است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزهای سیستان و بلوچستان، شرق، شمال غرب و غرب با این که در مجاورت کشورهای ناامن و تروریستی قرار دارند،امنیت کاملی در آنجا برقرار است و مردم در نقطه صفر مرزی در آرامش مشغول به زندگی هستند، گفت: سال ۹۱ به عنوان یکی از امن‌ترین سال‌ها شناخته شده است به گونه‌ای که بر اساس آمارها کمترین حوادث ناامنی و تروریستی در این شش ماهه رخ داده است.
وی با بیان اینکه تمامی جرایم خشن، تروریستی، امنیتی و خشن از جمله قتل، سرقت مسلحانه، شرارت، آدم‌ربایی و … کاهش‌های قابل توجهی داشته است گفت: این در حالی است که برابر نظرسنجی مراکز دانشگاهی در همه استان‌ها احساس امنیت افزایش یافته است و حتی در برخی مناطق که قبلا ناامن بوده‌اند این نسبت دو چندان بوده است.

سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما
احمدی‌مقدم با اشاره به شعار هفته ناجا که «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» است گفت: بیش از یک دهه از تشکیل معاونت اجتماعی در پلیس می‌گذرد که این معاونت نیز در راستای مردمی شدن پلیس بوده است.
وی با بیان اینکه شعارهای هفته ناجا تنها کلماتی نمادین نیست گفت: این شعارها چراغ راه نیروی انتظامی است که برای حرکت خستگی‌ناپذیر پلیس در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه شعار تنها یک کلمه تزئینی نیست گفت: شعارهای هفته ناجا اهداف سازمانی هستند.
وی با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی راهبرد نیروی انتظامی را نشان می‌دهد گفت: مشارکت مردم اساس بقا و استمرار نظام است که این مسئله نیز باید در ناجا تبلور کند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به عنوان یک نتیجه و شاخص عملکردی است، گفت: انسان‌های شریف، مومن، با انگیزه، پاک و ایثارگر سرمایه‌های انسانی کشور هستند که می‌توانند این سرمایه انسانی را به سرمایه اجتماعی تبدیل کنند. چرا که سرمایه اجتماعی برگرفته از اعتقاد مردم و تسهیل کننده اهداف است.
وی با بیان اینکه کسب سرمایه اجتماعی در ناجا اهمیت دو چندانی دارد گفت: چرا که گیرنده و مخاطب اصلی نیروی انتظامی مردم هستند و نیروی انتظامی بدون مردم هیچ مفهومی ندارد و ناجا باید قادر باشد ارتباط خود را با مردم افزایش دهد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مطالبات مردم را به دقت درک کند گفت: نباید اینگونه باشد که تصورات خود را به مردم نسبت دهیم و این موجب افزایش نارضایتی در مردم می‌شود.
احمدی‌مقدم گفت: کسب سرمایه اجتماعی توسط پلیس باعث مشروعیت، مقبولیت و مشارکت مردم در طرح‌ها می‌شود و اگر پلیس پایگاه مردمی نداشته باشد تنها یک اقتدار مسلح ظاهری و متزلزل دارد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا مطالبات مردم را به درستی درک کند، گفت: مردم نیز باید مطالبات خود را احصاء کنند و این در حالی رخ می‌دهد که مردم خود را در انتقاد و حتی شکایت از پلیس آزاد ببینند و احساس کنند گوش شنوایی هم وجود دارد نه اینکه تصور کنند پلیس افرادی بی‌نیاز از پاسخگویی هستند.

پلیس الگوساز و الهام‌بخش در سند چشم انداز ۱۴۰۴
احمدی‌مقدم با بیان اینکه پلیس در افق چشم‌انداز سند ۱۴۰۴، پلیسی الگوساز و الهام‌بخش برای کشورهای مسلمان است گفت: این پلیس باید شایسته و بایسته باشد که البته مسیر سختی در پیش داریم اما گام‌های بلندی در این راه برداشته شده است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی خود می‌داند که نقص‌هایی نیز دارد گفت: اراده پلیس در حرکت در مسیر اصلاح و بهترشدن نیز وجود دارد.
۴۵۲۳۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.