سفیر اتریش در تهران: باید نسبت به مذاکرات آلماتی خوشبین بود

۰۶م اسفند ،

4-407.jpg

سفیر اتریش در ایران با بیان این که در مذاکرات آلماتی پیشنهادات تازهی از سوی ۱+۵ ارائه می‌شود، بر گفت‌وگوی عمیق طرفین دربارهٔ این پیشنهادات تاکید کرد.

بوکس باوم، سفیر اتریش در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دربارهٔ مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی قزاقستان گفت: من یک دیپلمات هستم و باید نسبت به اتفاقات پیش رو نگاه خوشبینانه داشته باشم. امیدوارم هر دو طرف موضوعات را به شکل عمیق و گسترده مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند و دو طرف دربارهٔ پیشنهاد تازه با یکدیگر گفت‌وگو کنند. این گفت‌وگوها باید به صورت فشرده و گسترده ادامه یابد زیرا با توجه به شرایط حاکم ما نیازمند دستیابی به یک راه حل سریع در این باره هستیم.

وی دربارهٔ مذاکرات ایران و آزانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: من تا اینجایی اطلاع دارم که طرفین به جمع‌بندی‌های مشترک در رویکرد ساختاری رسیده‌اند که این توافق می تواند ما را به رسیدن به یک راه حل سریع کمک کند.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران گفت: هر کشوری باید با کشورهای دیگر در ارتباط و تعامل باشد.

وی دربارهٔ روابط ایران و اتریش گفت: در طول قرون قبل دو کشور با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشته اند. مردم دو کشور به یکدیگر احترام گذاشته و همدیگر را دوست دارند و علاقه مند به گسترش روابط می باشند.

این دیپلمات اتریشی ادامه داد: میان دو کشور هیاتهایی همواره در زمینه های اقتصادی، مذهبی و گردشگری و دانشجویی در حال رفت و آمد می باشند. در این میان جوانان برای شاخت هر چه بهتر دو کشور نقش مهمی دارند و تاکید ما بر جوانان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.