سودان شش وزیر دولت دوره ریاضت افتصادی خود را معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از خارطوم ، در چارچوب طرح ادغام و حذف وزارتخانه ها پنچ پست کابینه ای که پیش از این ۳۱ عضو داشت از بین رفته است .

این گزارش به نقل سونا خبرگزاری رسمی سودان حاکیست که از جمله تدابیر اتخاذ شده حذف وزارت همکاری بین المللی بود در حالیکه وزارت اطلاع رسانی نیز با فرهنگ ادغام شده است .

سونا افزود : وزیران معرفی شده قرار است روز دوشنبه پیش از احراز پست های جدید خود در مقابل عمر البشیر رئیس جمهوری سودان سوگند یاد کنند.

سونا به این نکته که طرح ادغام و حذف وزارتخانه تا چه حد موجب صرفه جوبی در هزینه های دولت خواهد شد اشاره ای نکرد.

سرپرستان وزارتخانه های دفاع و امور امنیتی که بگفته تحلیلگران بخش عمده ای از بودجه را به خود اختصاص خواهند داد هنوز معرفی نشده اند چرا که این وزارتخانه ها باید بازسازی شوند.

ماه گذشته ، بشیر در یک اقدام دیگر برای صرفه جوبی در بودجه تمام مشاوران خود را بر کنار کرد.

براساس تدابیری که دولت سودان ادعا می کند باعث ۵/۱ میلیارد دلار صرفه جوبی خواهد شد ، علی محمود الرسول وزیر دارایی این کشور در ماه اوت طرح حذف مرحله ای یارانه سوخت ، افزایش مالیات بر در آمد و مالیات های دیگر و کاهش نرخ برابری پوند واحد پول سودان را اعلام کرد.

کاهش یارانه های سوخت بی درنگ به افزایش حدود ۵۰ درصد بنزین منجر شد و به افزایش تورم دامن زد.

پیش از این اعتراضاتی در مورد افزایش قیمت مواد غذایی در دانشگاه خارطوم شروع و به دیگر نقاط پایتخت و کشور کشیده شده است .

از زمان جدایی سودان جنوبی در تاریخ نهم ژوئیه سال گذشته میلادی سودان چند میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است چرا که ۷۵ درصد نفت منطقه در جنوب قرار دارد.

مترجمام ۱۴۰۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۰۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.