سیاستهای ترکیه در قبال سوریه ؛ عقب نشینی از مواضع منفی

به گزارش خبرگزاری مهر ، پایگاه الاخباریه در مطلبی به قلم “حسنی محلی” با اشاره به مواضع ترکیه در قبال سوریه نوشته است: موافقت ترکیه  با مشارکت در گروه تماس (ایران،عربستان، ترکیه و مصر) را می توان نوعی بازنگری در مواضع ترکیه در قبال سوریه تلقی کرد.

این پایگاه می افزاید: پس از آنکه مسئولان ترک به این باور رسیدند که قطر و عربستان و غربی ها، آنها را خوار کرده اند به فکر بازنگری افتادند.

الاخباریه می نویسد: برخی تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی اتخاذ موضع جدید ترکیه در قبال سوریه به اوضاع داخلی ترکیه و انتقادهای فزاینده مخالفان از سیاستهای وی بر می گردد.

این پایگاه می افزاید: مخالفان با کمک برخی رسانه ها سعی دارند مردم ترکیه را قانع کنند که سیاستهای دولت ترکیه در قبال سوریه تا چه اندازه برای آنها خطرناک است به ویژه که مخالفان اردوغان را به پیروی از سیاستهای آمریکا متهم کرده اند.

پایگاه فوق می نویسد: یکی دیگر از دلایل موضع جدید ترکیه در قبال سوریه ناکامی های گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در به دست آوردن پیشرفت جدی و عملی در در نبردهای داخلی است.

این پایگاه می افزاید: این گروههای مسلح با وجود حمایت های گسترده ترکیه و پایتختهای عربی و غربی نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

 حسنی محلی می نویسد: برخی اعلام آمادگی دولت اردوغان برای گفتگوی مستقیم با عبدالله اوجلان رهبر حزب کارگران کردستان برای حل مشکل کردها را به مثابه تلاشی از سوی اردوغان برای سرپوش گذاشتن بر شکست سیاستهایش در سوریه دانسته اند.

الاخباریه می افزاید: اردوغان به این باور رسیده است که غرب و همپیمانان عربش، آنکارا را در باتلاق خطرناک و سهمگین سوریه تنها گذاشته اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.