شاعر مردمی از نگاه مردم یا مسئولان جشنواره شعر فجر

۱۲م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، امسال و در هفتمین جشنواره شعر فجر، برای اولین بار شاعران مردمی ۱۰ سال اخیر ایران معرفی شدند. علیرضا قزوه و حمیدرضا برقعی دو شاعری بودند که به عنوان شاعر مردمی ۱۰ سال اخیر در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر، معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم همچین عنوان شد که علی معلم دامغانی، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، محمدعلی بهمنی و فاضل نظری هم شاعرانی بوده‌اند که آرای بالایی در نظر سنجی برای انتخاب شاعر مردمی داشته‌اند.

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرا، در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید دارد که مکانیزم انتخاب شاعر مردمی، مکانیزم غلطی است به نظر می‌رسد که برای انتخاب شاعر مردمی از طیف‌های خاصی نظر سنجی شده  است.

به گفته کاکایی، «این نظر سنجی گویا در همه دانشگاه‌های کشور انجام نشده است.»

او در عین حال بر این باور است که خود مسوولان جشنواره پرهیز ندارند که نگاه‌شان را اعلام کنند و بارها گفته‌اند که نگاه مشخصی داریم.

کاکایی در عین حال اعتقاد دارد که اگر مسوولان جشنواره اعلام می‌کردند که ما همه طیف‌ها را در نظر داریم اعتراض‌ها قابل قبول بود ولی وقتی که اعلام شده که به شاعران هم سو جایزه می‌دهیم جای اعتراضی نمی‌ماند. 

او با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره فجر یادآور می‌شود: «دوستان ما در برگزاری این جشنواره به صورت وزارتخانه عمل نمی‌کنند، بلکه به عنوان «NGO» و با نگاه شخصی، گروهی جایزه می‌دهند، از این رو انتخاب هر جشنواره نسبت به جشنواره  بعدی محدودتر خواهد شد.»

۵۷۲۴۴ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.