شتاب در توسعه پارس جنوبی با توان شرکت های داخلی

۲۲ شهریور – ۰۱:۰۱:۵۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

اعتماد وزارت نفت به شرکت های داخلی ثمر بخش بود؛

بزرگنمایی:  

  شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، نقش مهمی در شتاب بخشی به طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی ایفا می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، با بیان این مطلب اظهار کرد: این شرکت در قالب ۷ قرارداد شامل ۵ قرارداد با شرکت نفت و گاز پارس و ۲ قرارداد با شرکت پتروپارس ساخت انواع سازه های دریایی را به صورت یی.پی.سی.آی (تامین کالا) ساخت، نصب و راه اندازی به عهده دارد.
علی طاهری مطلق افزود: از جمله این پروژه ها ساخت عرشه ها و پل ها به وزن ۱۵ هزار و ۲۸۰ تن برای فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی است.
وی درباره سکوی تولیدی فاز ۱۷ که امروز با حضور مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت، در یارد خرمشهر بارگیری و برای انتقال به موقعیت این فازها آماده شد،گفت: علاوه بر عرشه و پل ها یک سکوی سرچاهی برای هر فاز (جکت و عرشه) یک سکوی مشعل همراه با پل ارتباطی برای هر فاز ساخته و پس از انتقال به عسلویه در مدت ۳ تا ۵ ماه نصب و راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اضافه کرد: بخش دوم این پروژه نیز احداث خطوط لوله زیرآبی برای هر فاز در مجموع به طول ۲۱۰ کیلومتر است.
وی با اشاره به مشارکت این شرکت در اجرای فازهای ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷، ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ توسعه میدان گازی پارس جنوبی گفت: ساخت و نصب ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن انواع سازه و ۲ خط لوله دریایی به طول ۲۲۳ کیلومتر، از پروژه های مربوط به فازهای ۱۵ و ۱۶ است.
طاهری افزود: در فاز ۱۲ ساخت و نصب انواع سازه ها و ۴۴۱ کیلومتر خط لوله در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اظهار کرد: لوله گذاری دریایی به طول ۲۶۰ کیلومتر و ۱۸ کیلومتر خط لوله داخل میدان و ۴۰ کیلومتر فیبر نوری در فاز ۱۴ به وسیله این شرکت در حال اجراست.
وی گفت: سه جکت، دو سکو، یک سکوی اقماری و دو پل به وزن ۲۰ هزار تن برای فاز ۱۹ در مرحله نصب و ساخت قرار دارد.
طاهری افزود: در فازهای ۲۰ و ۲۱ نیز، سازه هایی به وزن ۱۵ هزار و ۷۶ تن و بیش از ۴۶ کیلومتر فیبر نوری و ۱۹۸ کیلومتر خط لوله دریایی احداث خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: این شرکت پیش از این نیز در توسعه و بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی میدان ابوذر، توسعه فاز ۱ پارس جنوبی، نصب سازه ها و تجهیزات فازهای ۴ و ۵، نصب تجهیزات و تاسیسات سکوی بلال، ساخت و نصب سکو و تاسیسات فازهای ۹ و ۱۰ و بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی و خشکی بهرگانسر با شرکت های نفت و گاز فلات قاره، پتروپارس، مهندسی و توسعه نفت (متن)، شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی نفت ایران همکاری و مشارکت داشته است.
وی گفت: این شرکت با ۲۰ سال فعالیت و سال ها تجربه در زمینه مدیریت، مهندسی، خرید، ساخت و نصب و راه اندازی پروژه های خشکی و فراساحلی به ویژه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، همچنین حمل و نقل، هم اکنون بیش از ۷ میلیارد دلار پروژه های مختلف را در داخل و خارج از کشور در دست اجرا دارد.
طاهری یادآور شد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، همچنین یکی از بزرگ ترین ناوگان دریایی خاورمیانه متشکل از شناورهای مخصوص لوله گذاری زیر دریا و شناورهای حمل و نقل عمومی را در اختیار دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۱۱۳۰۳۰۲۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.