شریعت باقری: دانشکده قضایی برای پاسخ گفتن به نیازهای قوه قضاییه تشکیل شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده علوم قضایی/۳

رئیس دانشکده علوم قضایی گفت: دانشکده علوم قضایی تنها دانشگاه حقوق کشور است که این افتخار را دارد که تحت نظارت قوه قضاییه و به منظور پاسخ گفتن به نیازهای قضایی کشور حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، “محمدجواد شریعت باقری” رئیس جدید دانشکده علوم قضایی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشکده علوم قضایی که صبح امروز در دانشکده علوم قضایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، میرکوهی حضورمیرکوهی معاون حقوقی وزارت دادگستری، قائم مقام رئیس سازمان بازرسی برگزار شد اظهار داشت: با استفاده از اساتید برجسته هم چون استاد گرجی، مرعشی و محقق امیدواریم که بتوانیم فضای سال‌های اولیه که بسیار مطلوب بود را همچنان ادامه دهیم.  
 
وی ادامه داد: بنده در سال ۶۵ فارغ التحصیل شدم و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراندم و در فرانسه دکترای حقوق بین‌الملل را گذراندم یا ادامه دادم.  
 
رئیس دانشکده علوم قضایی افزود: این دانشکده تنها دانشگاه حقوق کشور است که این افتخار را دارد که در زیر نظر قوه قضاییه و به منظور پاسخ گفتن به نیازهای قوه قضاییه تشکیل شده است.
 
شریعت باقری تصریح کرد: ما در کشور با مشکل پیوند بین دانشگاه و عمل را به صورت جدی مواجه هستیم و واقعیت مطلب این است که دانشکده علوم قضایی نیازهایی را برای تامین کادر انسانی دستگاه قضا دارد که نباید از این موضوع فاصله گرفت.  
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه سرفصل‌های دروس که بر این دانشکده پیاده می‌شود در راستای تامین نیازهای قوه قضاییه بوده است و حقوق دادرسی اداری یکی از رشته‌هایی است که از مهر ماه سال جاری دانشجویانی را پذیرفته است.  
 
شریعت باقری افزود: تکیه بر مسائل اخلاقی و مسئله عدالت و ضرورت آن و هم چنین دانش لازم قضایی از مواردی است که در ارتباط با آن‌ها تردیدی وجود ندارد و دانشجویان باید در سطح مورد قبولی باشند چرا که آن‌ها می‌خواهند مسئولیت قضایی کشور را برعهده بگیرند.  
 
رئیس دانشکده علوم قضایی اظهارداشت: اطلاع رسانی، نیازسنجی قوه قضاییه بنابراین باید در دانشکده بحث نیازسنجی را پیگیری کنیم تا این مهم عملیاتی شود.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.