«شیرین تر از شیرین» قطعاتی سنتی از زنده یاد یاحقی دارد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

امین الله رشیدی:

سینما پرس- گروه هفت هنر/امین الله رشیدی در خصوص آلبوم «شیرین تر از شیرین» گفت: یکی از شاخصه های این آلبوم وجود قطعاتی نوستالوژیک از مرحوم حسین یاحقی و همایون خرم است.

امین الله رشیدی خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: هفتمین آلبوم موسیقی من با نام «شیرین تر از شیرین» امسال منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

وی افزود: این آلبوم درگیر مشکلاتی برای مجوز گرفتن در وزارت ارشاد بود که بالاخره توانست آن را اخذ کند و راهی بازار موسیقی کشور شود از این رو بسیار به انتظاری که من از کار اخیرم داشتم نزدیک نمی باش، البته باید اثر به دل مردم بنشیند و مردم کار را بپسندند.

این خواننده تصریح نمود: آلبوم «شیرین تر از شیرین» چهار شاخصه جذاب دارد؛ شاخصه اول سنتی بودن آلبوم است و من روی این نوع موسیقی خوانده ام به طور مثال آهنگی از مرحوم حسین یاحقی را داخل آلبوم آورده ام که قطعه ای کاملا سنتی است. شاخصه دوم قطعاتی است ساخته خودم که در آلبوم گنجانده است این قطعات سنتی مدرن می باشند.

وی ادامه داد: سومین شاخصه نیز وجود یک قطعه محفلی است، داستان این قطعه اینگونه است که من چند سال پیش که برلین بودم در خانه یکی از دوستان که آنجا دانشجو بود مهمان بودم این دوست من که فرهاد حاویی نام دارد سنتور نواخت، من همراه با نوای سنتور وی و ضرب حسین فلاح شعری بسیارزیبا از رهی معیری را خواندم و قطعه بسیارزیبایی فی البداهه شکل گرفت به قدری این قطعه برایم بسیارزیبا بود که آن را داخل این آلبوم آوردم.

رشیدی خاطر نشان نمود: چهارمین شاخصه آلبوم وجود دو آهنگ از استاد همایون خرم با شعری از تورج نگهبان است که داخل آلبوم آورده ام، این قطعات از اولین همکاری های من با همایون خرم بوده است؛ یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سال پیش، آن زمان هنوز ضبط صوت در ایران نیامده بود ما این قطعات را در یک استودیوی کوچک به همراه هیئت ارکستر ضبط نمودیم و روی صفحات ۷۸ دور قطعات ضبط شد. این قطعات حالت نوستالوژیکی دارد که بسیارزیبایی های خاصی به آن بخشیده است و آلبوم را خاص نموده است.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۹۱


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.